Το WRC συνεχίζεται στη μακρινή Κένυα, 22-25 Ιουνίου με το σκληρό ράλι Σαφάρι.
Τι είναι όμως αυτό που τρέμουν οι ομάδες στον αγώνα της Αφρικής.
Οι λίμνες με τα νερά στην Κένυα, καθώς μετά το πάθημα στη Σαρδηνία το Σαφάρι φαντάζει εφιάλτης.
WRC: ΟΙ λάκκοι μετά νερά ο εφιάλτης
Στη Σαρδηνία είδαμε τη δυνατή βροχή, που έπεσε να μετατρέπει τους δρόμους σε λασπωμένη κόλαση. Το χειρότερο για κάποια πληρώματα ήταν οι νερόλακκοι, που δημιουργήθηκαν.
Στην προσπάθειά τους να περάσουν μέσα από αυτούς οι κινητήρες των αυτοκινήτων τους, σταμάτησαν να λειτουργούν.
Η Toyota είχε τις μεγαλύτερες απώλειες– τρία από τα τέσσερα Yaris Rally1, που συμμετείχαν στον αγώνα εγκατέλειψαν στα νερά.
Μόνο ο Ροβάνπερα επιβίωσε.
Οι υπεύθυνοι των ομάδων θεωρούν, οτι φταίνε οι δοκιμές, που δεν γίνονται όπως παλιά, με αποτέλεσμα να πηγαίνουν απροετοίμαστοι στα ράλι. (θα μας τρελάνουν οι ομάδες. Από τη μια θέλουν περικοπές εξόδων και από την άλλη δοκιμές)
Παλιότερα, κατά τη διάρκεια δοκιμών οι ομάδες έφτιαχναν τις συνθήκες.
Λακκούβες με νερά, λάσπες και ότι ήθελαν «έφτιαχναν».
Τώρα όμως δεν υπάρχει ο χρόνος.
Όμως με 21 ημέρες δοκιμών για όλη τη σεζόν, δεν αρκούν για τις ομάδες.
Ο Μίλνερ της M-Sport τόνισε ότι «Δεν μπορούμε να δημιουργούμε νερόλακκους στις δοκιμές», Πριν από τον αγώνα της Σαρδηνίας, δεν είχαμε βροχή στη Μεγάλη Βρετανία για ένα δεκαπενθήμερο, επομένως δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα με το μόνιμο χώρο δοκιμών.
Απλώς δεν υπάρχει νερό, εκτός αν το οδηγούσαμε σε μια λίμνη. Και αυτό κάναμε… Η πίεση του νερού κάτω από το καπό είναι αρκετά ακατανόητη. Στα Yaris, η πίεση ξέφυγε από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Στα δικά μας αυτοκίνητα παρέμενε περιορισμένο δεν διαχύθηκε, αλλά προκάλεσε προβλήματα».
Ο τεχνικός διευθυντής της Toyota, Τομ Φάουλερ ανέλυσε το πρόβλημα διαφορετικά.
«Όποιος κάνει θαλάσσιο σκι στη ζωή του θα ξέρει πόση ζημιά μπορεί να κάνει το νερό», είπε ο Φάουλερ. «Πονάει. Γι’ αυτό φοράμε δύο μαγιό. Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές σχετικά με τον όγκο του νερού, που μπορεί να αντέξει το αυτοκίνητο.
Αν διαχωρίσουμε λίγο τα θέματα, υπάρχει ένα αποκλειστικό σύστημα στο αυτοκίνητο για το κλείσιμο του κινητήρα και την ανακατεύθυνση του νερού, κοινώς γνωστό, ως βαλβίδα εκτόξευσης νερού και αυτό λειτουργούσε σωστά και λειτουργούσε, όπως θα περιμέναμε.
Το κομμάτι στο οποίο κάνουμε περισσότερη ανάλυση είναι στην περίπτωση των Κατσούτα και Οζιέ, όπου καταστράφηκε ο μπροστινός προφυλακτήρας των Yaris. Μόλις αφαιρεθεί ο μπροστινός προφυλακτήρας, φυσικά, περισσότερο νερό από το κανονικό μπορεί να μπει στο χώρο του κινητήρα. Αξιολογούμε, εάν πρόκειται για τεχνικό ζήτημα ή για κάτι που μπορούμε να εργαστούμε με δοκιμές στο ….νερό».
Από την άλλη ο Κατσούτα ζήτησε συγγνώμη από την ομάδα γιατί θεώρησε ότι μπήκε με υπερβολική ταχύτητα στα νερά.
Ο Φάουλερ επισημαίνει, ωστόσο, ότι η ταχύτητα εισόδου είναι μια λεπτή ισορροπία σχολιάζοντας ότι η Hyundai φαίνεται να είχε καλύτερη πορεία στα νερά από εμάς (Toyota).
Το ζήτημα είναι, πως ο επόμενος αγώνας είναι το ράλι Σαφάρι και οι ομάδες ήδη νοιώθουν αμήχανα γιατί οι Ειδικές Διαδρομές στην Κένυα, αν μη τι άλλο διαθέτουν νερόλακκους με αρκετό βάθος. Αν μάλιστα βρέξει θα γίνουν… ωκεανοί.
Κυριακή κοντή γιορτή. Το Σαφάρι ξεκινά σε λίγα 24ωρα και τότε θα δούμε ποιος θα είναι καλύτερα προετοιμασμένος στα νερά της Κένυα.