Οι Τάνακ-Γιαρβέογια πέρασαν αλώβητοι από την κόλαση της Σαρδηνίας και νίκησαν!
Το πλήρωμα της Hyundai με το i20 Rally1 κατάφερε να τερματίσει, χωρίς «προβλήματα» τον απαιτητικό ιταλικό αγώνα και να κόψει άνετα πρώτο το νήμα του τερματισμού.
Ήταν μια σπουδαία νίκη για τους Τάνακ-Γιαβέογια. Μια νίκη, που ήρθε μετά από 462 μέρες (τελευταία του νίκη στο ράλι Άρκτικ) και έφερε ξανά τους Εσθονούς στο προσκήνιο και στο κυνήγι του φετινού τίτλου. Ήταν μια νίκη, ένεση για τη Hyundai.
«Όλη η φετινή χρονιά είναι μια πρόκληση, ειδικά με τα νέας γενιάς αυτοκίνητα. Οπότε ναι ικανοποιημένοι με τη σημερινή μας νίκη» είπε ο Τάνακ «Ειδικά οι μηχανικοί της ομάδας τα έδωσαν όλα στο τέλος της περυσινής χρονιάς και στις αρχές της φετινής. Επίσης το ιταλικό ράλι δεν ήταν ποτέ ούτε στιγμή εύκολο. Έτσι οι μηχανικοί μας έκαναν πολύ καλή δουλειά για να είναι το αυτοκίνητο σωστό για να τελειώσουμε τον αγώνα»
Μάλιστα το θρίαμβό της κορεάτικης ομάδας ολοκλήρωσαν οι Σόρδο-Καρέρα με την τρίτη θέση. «Δεν είμαι σίγουρα ευχαριστημένος» είπε ο Σόρδο «Ήθελα να παλέψω περισσότερο με τον Γκρεγκ Μπριν, ο οποίος είχε ένα εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό. Την πρώτη μέρα είχαμε κάποια προβλήματα με τη σκόνη και το αυτοκίνητο και χάσαμε χρόνο. Δεν ήθελα να κάνω λάθη. Πρέπει να θυμάμαι οτι συμμετέχω για να φέρνω βαθμούς στην ομάδα»
Περίφημα τα πήγαν και τα πληρώματα της Ford M-Sport. Oι Μπριν-Ναγκλ κατάφεραν τελικά να τερματίσουν δεύτεροι με το Puma Rally1, ενώ στην τέταρτη θέση μετά από μάχη με τον έμπειρο Σόρδο ήταν οι Λουμπέ-Λαντέ με το άλλο Puma Rally1.
«Το αυτοκίνητο γίνεται κάθε φορά και καλύτερο» είπε ο Μπριν «Με τον Nαγκλ βρήκαμε το ρυθμό μας και καταφέραμε να τερματίσουμε στο πόντιουμ. Σίγουρα δεν ήταν εύκολος αγώνας».
Τι έγινε όμως τη σημερινή και τελευταία μέρα του αγώνα Κυριακή 5 Ιουνίου;
Στο τρίτο και τελευταίο σκέλος φάνηκε οτι κανένα πλήρωμα δεν ήταν διατεθειμένο να πιέσει. Έτσι όλοι ασχολήθηκαν με το να προφυλάξουν τα ελαστικά τους για να μη χάσουν χρόνο από κλαταρίσματα ή φθαρμένα ελαστικά.
Ο Τάνακ έβαλε σκληρά ελαστικά για την πρώτη Ειδική Διαδρομή και κράτησε τα μαλακά για να επιτεθεί στην power-stage.
Ο Μπριν πίσω του δεν είχε τη διάθεση να παλέψει για την πρώτη θέση και προτίμησε να κρατήσει σίγουρα τη δεύτερη, έχοντας πετύχει, το καλύτερο αποτέλεσμα στο πρωτάθλημα μέχρι τώρα..
«Ειλικρινά η power-stage ήταν μια δύσκολη και σκληρή Ειδική Διαδρομή πήγαμε γρήγορα, αλλά δεν ρισκάραμε γιατί εύκολα θα μπορούσαμε, να κάνουμε το λάθος και να καταστρέψουμε, οτι καταφέραμε μέχρι τώρα», είπε ο Μπριν, που προτίμησε ένα πιο συντηρητικό ρυθμό, όλη μέρα σήμερα για να εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη.
Ο ‘Ελφιν και ο Νέβιλ, οι οποίοι επανήλθαν στον αγώνα με σούπερ ράλι, προτίμησαν και αυτοί ένα συντηρητικό ρυθμό κοντά στους χρόνους των οδηγών του WRC2, έτσι ώστε να διατηρήσουν τα ελαστικά τους για την power-stage.
Μάλιστα οι Νέβιλ-Γουάιντάγκε κέρδισαν την power-stage κερδίζοντας και τους πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Δεύτεροι ήταν οι Ροβάνπερα-Χαλτούνεν (Τoyota Yaris Rally1) , που κατάφεραν και μαζέψουν, όσο περισσότερους βαθμούς μπόρεσαν σε ένα αγώνα, όπου η θέση της εκκίνησης την πρώτη μέρα τους καθυστέρησε πολύ περισσότερο από ότι ήθελαν. «Μπορώ να πω οτι είμαι ευχαριστημένος μόνο γιατί πήρα περισσότερους βαθμούς στο τέλος του αγώνα από τον Νέβιλ» έτσι είπε ο Φινλανδός για την απόδοσή του στον ιταλικό αγώνα.
Τρίτοι στην power stage ήταν οι Έβανς-Μαρτιν σε ένα αγώνα, που τίποτα δεν του πήγε καλά.
Αντίθετα από όλους όσους οδήγησαν σήμερα συντηρητικά, οι Λάπι-Φερμ που μπήκε και αυτός ξανά στον αγώνα με σούπερ ράλι, προτίμησε να πάει αέρα, και αυτό γιατί ο Φινλανδός σήμερα δοκίμαζε κάποιες ρυθμίσεις για τους teammate του στην Τoyota, χρήσιμες για τον επόμενο αγώνα, το Ράλι Σαφάρι στην Κένυα.
Στην WRC2 μετά την εγκατάλειψη των Μίκελσεν-Έρικσεν οι Γκριάζιν-Αλεξάντρόφ τέθηκαν επικεφαλής της κατηγορίας με το Skoda Fabia Rally2 και παρέμειναν εκεί μέχρι το τέλος του αγώνα.
Ο Ελληνικής καταγωγής Ζουρντάν Σερδερίδης με τον Mικλό (Skoda Fabia Rally2) τερμάτισαν στην 20η θέση τη γενικής κατάταξης.
Επόμενος αγώνας το Ράλι Σαφάρι στη Κένυα, 23-26 Ιουνίου όπου επανέρχονται οι Λεμπ, Οζιέ για μια ακόμα επική μονομαχία.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΡΑΛΙ ΣΑΡΔΗΝΙΑΣ
- Τάνακ/Γιαρβέογια (Hyundai) 3ώρες 12’ 02.3 δευτ.
- Μπριν/Ναγκλ (M-Sport Ford) +1’ 03.2 δευτ.
- Σόρδο/Καρέρα (Hyundai) +1’ 33.00 δευτ.
- Λουμπέ-/Λαντίς (M-Sport Ford) +2’ 09.4 δευτ.
- Ροβάνπερα/Χάλτουνεν (Toyota) +3’ 02.8 δευτ.
- Κατσούτα/Γιόνστον (Toyota) +4’ 02.6 δευτ.
- Γκρίνσμιθ/Άντερσον (M-Sport Ford) +5’ 23.6 δευτ.
- Γκριάζιν/ Αλεξαντροφ (Skoda) +7’ 37.7δευτ.
- Σόλανς /ΣανΧουάν (Citroen) +8’ 05.7 δευτ.
- Χουτούνεν/ Λούκα (M-Sport Ford) +8’ 10.8 δευτ.
Βαθμολογία
- Ροβάνπερα 120
2 Νεβίλ 65
3 Τάνακ 62
4 Μπριν 52
5 Κατσούτα 47
6 Εβανς 39
7 Σόρδο 34
8 Λεμπ 27
9 Γκρίνσπιθ 26
10 Οζιέ 19
Κατασκευαστών
- Toyota Gazoo Racing World Rally Team 200
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 161
3 M-Sport Ford World Rally Team 120
4 Toyota Gazoo Racing World Rally Team NG 53