Ο Τιερί Νεβίλ ήταν, πλέον, ο νέος ηγέτης του αγώνα του WRC στη Σαρδηνία, στο δεύτερο μισό του Σαββάτου, μετά από ανατροπές.
Ήρθαν, κυριολεκτικά τα πάνω κάτω. Ο Νεβίλ ανέλαβε να οδηγεί τον αγώνα με μια καλή διαφορά από το δεύτερο Λάπι. Όπως φαίνεται η Hyundai επανέρχεται πανηγυρικά στις νίκες, κάνοντας, αν όλα κυλήσουν ομαλά, το 1-2.
Τι συνέβη όμως, και όλα ανατράπηκαν;
Στο πρώτο μισό, είχαμε τον Οζιέ να προηγείται και μάλιστα να ελέγχει τον αγώνα. Στη συνέχεια όμως, ήρθαν τα… δράματα.
Ο Γάλλος έχασε χρόνο και παραλίγο να εγκαταλείψει τον αγώνα, όταν σε ένα νερόλακκο – από τους πολλούς, που έχουν δημιουργηθεί στις ειδικές διαδρομές, λόγω της έντονης βροχόπτωσης, που συνόδεψε σχεδόν όλο το δεύτερο μισό του Σαββάτου-, το Yaris έχασε τη δύναμή του.
Το νερό, που μπήκε στο αυτοκίνητο του Οζιέ επηρέασε τον κινητήρα, όπως είχε συμβεί στον Τάνακ, αλλά και στον Κατσούτα, οι οποίοι είχαν εγκαταλείψει από το πρωί.
Ο Γάλλος κατάφερε να συνεχίσει, όμως έχασε χρόνο και ήταν, πια, μετά και τη 13η ειδική διαδρομή του αγώνα, μόλις 4,3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Εσάπεκα Λάπι και ακόμα χειρότερα 7,4 από τον Νεβίλ, που ξαφνικά μάζεψε τις διαφορές του, από τους δύο πρώτους και πλέον τους απειλούσε.
WRC – Ράλι Σαρδηνίας: 13η ειδική διαδρομή και φαρμακερή…
Η δυνατή καταιγίδα, που έπληξε το δεύτερο πέρασμα της ειδικής διαδρομής Su Filigosu, και, μάλιστα, κατά τη διάρκεια του δεύτερου μισού της, ήταν μια τεράστια πρόκληση, για όσους περνούσαν μετά, όπως οι Λάπι, Οζιέ και Νεβίλ.
Ωστόσο, η έντονη βροχόπτωση έκανε χαρούμενο τον τελευταίο, που το ευχαριστήθηκε να οδηγεί υπό βροχή. Μάλιστα, όταν είδε και τις διαφορές του, στο τέλος της διαδρομής, είχε λόγο να χαμογελά. Την ίδια ώρα, ο Οζιέ ένοιωθε έντονα την πίεση των Hyundai.
«Είχαμε πολύ δυνατή βροχή σε ορισμένα τμήματα», είπε ο Nεβίλ, ο οποίος κέρδισε τον Οζιέ σε αυτή την ειδική με 12,6 δευτερόλεπτα διαφορά. «Δεν ξέρω, αν είναι το ίδιο για όλους, αλλά κάναμε ό,τι μπορούσαμε, αυτό είναι το μόνο πράγμα που μπορούσαμε. Ένιωσα πολύ εντάξει, αλλά με τη βροχή ποτέ δεν ξέρεις».
Το ίδιο όμως, δεν αισθανόταν ο Λάπι, που ναι μεν είδε την πλάτη του Οζιέ πιο κοντά του, αλλά η ανάσα του Νεβίλ πίσω του δεν τον άφηνε να χαρεί.
«Γλιστρούσε πάρα πολύ» είπε ο Φινλανδός. «Δεν μπορούσα να οδηγήσω με τέτοιες συνθήκες».
Θύμα του νερόλακου έπεσε και ο Έβανς, που έχασε τη δύναμη του κινητήρα του Toyota Yaris στο ίδιο ακριβώς σημείο με τον Οζιέ.
«Είναι αδύνατο να περάσεις ένα αυτοκίνητο ράλι από εκεί», είπε Ουαλός.
WRC – Ράλι Σαρδηνίας: Γλιστρούσαν οι πάντες λόγω της λάσπης
Ο Ντάνι Σόρδο είχε επίσης πρόβλημα και έχασε χρόνο σε αυτή την ειδική, όταν η αντλία καυσίμου δεν λειτουργούσε σωστά από τα νερά, που μπήκαν μέσα στο αυτοκίνητο. Ωστόσο κατάφερε να τερματίσει και να μη χάσει θέση.
Στην επόμενη ειδική όμως, το άγχος του Οζιέ, με τα δυο Hyundai πίσω του σε απόσταση βολής να τον κυνηγούν, ήταν κάτι παραπάνω από εμφανές. Σε μια αριστερή στροφή γλίστρησε στις λάσπες και πήγε ευθεία. Ανέβηκε στο ανάχωμα του δρόμου και έμεινε εκεί.
Ο Νεβίλ πέρασε τον Λάπι και έτσι τέθηκε αυτός επικεφαλής με μια καλή διαφορά από τον team mate του. Αν την Κυριακή δεν κάνει κάποιο λάθος, θα είναι ο νικητής του αγώνα, μιας και η ομάδα θα ζητήσει να παραμείνουν έτσι οι θέσεις τους. Βέβαια, τους ευνοεί το γεγονός, ότι ο Ροβάνπερα είναι πάνω από ένα λεπτό πίσω τους, στην τρίτη θέση. Ένα βάθρο για τον Φινλανδό, αν παραμείνουν έτσι οι θέσεις αύριο, από το πουθενά.
Στην 6η θέση της γενικής κατάταξης είναι ο Φορμό που ηγείται στο WRC2. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι: Μίκελσεν, Σούνινεν, Λίντχολμ και Καγιετάνοβιτς.
Η Κυριακή είναι η μικρότερη ημέρα του αγώνα, αλλά θέλει προσοχή, γιατί οι συνθήκες είναι λόγω της βροχής δύσκολες. Για να δούμε… Θα σπάσει το ρόδι η Huyndai;
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 4 ειδικές διαδρομές -2 επαναλαμβανόμενες- συνολικά, περίπου, 46 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Η «Σαρδηνία 2» είναι η τελευταία ειδική διαδρομή και είναι η Powerstage, που δίνει τους έξτρα βαθμούς στου πέντε πρώτους.
Αποτελέσματα Σαββάτου:
1 Νεβίλ-Γουίταγκε i20 N Rally1 3:10:36.9
2 Λάπι – Φερμ i20 N Rally1 +36.4 +36.4
3 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Yaris Rally1 +1:14.3 +1:50.7
4 Έβανς-Μάρτιν Yaris Rally1 +3:45.8 +5:36.5
5 Σόρδο-Καρέρα i20 N Rally1 +51.4 +6:27.9
6 Φορμό-Κορία Fiesta Mk II WRC2 +1:43.8 +8:11.7
7 Μίκελσεν-Έρικσεν Skoda Fabia WRC2 +25.7 +8:37.4
8 Σούνινεν-Μάρκουλα i20 WRC2 +2:09.0 +10:46.4
9 Λίντχολμ-Χαμαλάινεν Skoda Fabia +21.9 +11:08.3
10 Καγιετάνοβιτς-Σετσπάνιακ Skoda Fabia WRC2 +32.2 +11:40.5