Ποιοι ωφελήθηκαν και ποιοι όχι από τα αποτελέσματα του ιταλικού αγώνα;
Σίγουρα οι άνθρωποι της Hyundai έχουν κάνει ένα εντυπωσιακό 1-3 και έχουν κάθε λόγο να πανηγυρίζουν για το Ράλι Σαρδηνίας.
Ο Τάνακ ήταν σε όλο τον αγώνα συγκεντρωμένος και έφερε αλώβητο και στο πρώτο σκαλί του βάθρου το i20 Rally1.
Μάλιστα στο τέλος του αγώνα δεν παρέλειψε να αφιερώσει τη νίκη στους ανθρώπους της ομάδα του, που δούλεψαν σκληρά για να έρθει αυτό το αποτέλεσμα.
Αντίθετα το βαρύ πυροβολικό της ομάδας είχε ο Νέβιλ είχε ένα δύσκολο αγώνα. Κατάφερε να βαθμολογηθεί (πήρε τους βαθμούς της 7ης θέσης) δεν ήταν όμως η 7η θέση στη γενική κατάταξη ο αρχικός τους στόχος.
Ο τρίτος οδηγός της ομάδας τα πήγε ξανά περίφημα. Ο Σόρδο που στον ιταλικό αγώνα αντικατέστησε τον Σόλμπεργκ οδηγώντας το τρίτο Hyundai της ομάδας, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την εμπειρία του, πάλεψε με τον εκρηκτικό Λουμπέ για τη τρίτη θέση και τα κατάφερε. Μάλιστα ο αναπληρωτής διευθυντής της ομάδας Τζουλιέν Μονσέ είπε μετά τον αγώνα στη Σαρδηνία: «Τι φανταστικό αποτέλεσμα για τη Hyundai Motorsport, για την Oτ Τάνακ και για ολόκληρη την ομάδα μας εδώ στη Σαρδηνία, αλλά και πίσω στο Aλτζενάου. Ήταν ένα δύσκολο ξεκίνημα σε αυτή τη νέα εποχή του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, αλλά ποτέ δεν τα παρατήσαμε και έχουμε δουλέψει πολύ σκληρά. Αυτή είναι μια υπέροχη ανταμοιβή για τις προσπάθειες όλων των εμπλεκομένων. Γνωρίζουμε ότι έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε, αν θέλουμε να διατηρήσουμε αυτό το επίπεδο απόδοσης, αλλά, προς το παρόν, θα απολαύσουμε αυτή τη στιγμή. Ένα πράγμα είναι σίγουρο, αυτή η νίκη και το διπλό βάθρο είναι η κινητήρια δύναμη, που όλη η ομάδα περίμενε και εργάστηκε τόσο σκληρά για να πετύχει».
Θα είναι η νίκη στη Σαρδηνία η ολική επαναφορά και για αντεπίθεση της κορεάτικης ομάδας; Κι οι αντίπαλοί τους πως θα αντιμετώπισαν αυτή το 1-3 και πως σκέπτονται να αντιδράσουν;
Η Ford M-Sport έχει και αυτή λόγους να πανηγυρίσει ένα καλό αποτέλεσμα στα σκληρά ιταλικά χώματα. Ο Μπριν ήταν δεύτερος και ο νεαρός Λουμπέ ήταν η μεγάλη έκπληξη του αγώνα με την απόδοσή του. Ακόμα και η έξοδος του Φορμό δεν «ενόχλησε» τόσο τους ανθρώπους της M-Sport που δεν βρήκαν κοινά στοιχεία με τις προηγούμενες «άτυχες» στιγμές του οδηγού τους. Το Puma Rally1 δείχνει οτι είναι και γρήγορο και αξιόπιστο. Αυτό που μένει είναι να βρουν τα πατήματα τους οι οδηγοί της ομάδας και να διεκδικήσουν στα ίσια νίκες. Ο Λεμπ έχει δείξει από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς το δρόμο και τον τρόπο. Το Σαφάρι που έρχεται είναι μια καλή ευκαιρία για ένα ακόμα καλό αποτέλεσμα για την M-Sport γιατί όχι και για τη νίκη – όχι πάντα απαραίτητα από τον τρομερό Λεμπ που επανέρχεται.
O επικεφαλής της M-Sport Ριτς Μίλνερ δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του για το αποτέλεσμα στη Σαρδηνία. «Τι μπορώ να πω, η επιστροφή στο βάθρο είναι ένα υπέροχο συναίσθημα. Θα ήθελα για άλλη μια φορά να εκφράσω τις ευχαριστίες μου σε όλη την ομάδα που δούλεψε τρεις πολύ μεγάλες μέρες για να φέρει τα αυτοκίνητα στον τερματισμό. Ο Κρεγκ Μπριν και ο Πιερ Λουμπέ βοήθησαν στην επίτευξη αυτούς του αποτελέσματος και είμαι πραγματικά ικανοποιημένος που βλέπω, πως ο ρυθμός των Puma Rally1 στο χώμα είναι πολύ καλός και αυτό θα μπορούσε να είναι η αρχή δυνατών αποτελεσμάτων για αυτή τη νεανική και γεμάτη ενέργεια ομάδα μας Ανυπομονώ για την Κένυα σε μερικές εβδομάδες – έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε μέχρι τότε, αλλά προχωράμε!».
Η Κένυα είναι βαρόμετρο για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων. Η M-Sport έδωσε ένα δυνατό δείγμα όταν βγήκε αλώβητη από τα σκληρά χώματα της Σαρδηνίας. Μάλιστα με τον Λεμπ στην ομάδα προσδοκά πολλά.
Και η ομάδα της Toyota; Η ομάδα, που οδηγεί το πρωτάθλημα, τόσο στο κατασκευαστών, όσο και στο οδηγών, πως αξιολόγησε το όχι και τόσο καλό αποτέλεσμα στα χώματα της Σαρδηνίας;
Όπως είπε και ο Κάι Λίντστρομ «πρέπει να είμαστε ρεαλιστές». Αυτή του η δήλωση βέβαια αναφερόταν στην επίδοση του Ροβάνπερα και την 5η θέση στη γενική κατάταξη. Ωστόσο ταιριάζει γάντι για όλη την επίδοση της ομάδας. Γιατί όπως και να το κάνουμε θα υπάρξουν αγώνες που δεν θα τα πηγαίνουν πάντα καλά.
Ο Λίντστρομ είχε πάρει για λίγο τη θέση του Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, ο οποίος έλειπε από τον ιταλικό αγώνα διότι συμμετείχε στον 24ωρο αγώνα αντοχής Fuji στην Ιαπωνία, μαζί με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Toyota, Άκιο Τογιόντα.
Η Σαρδηνία ήταν ένα ράλι στο οποίο κανένα από τα αυτοκίνητα της ιαπωνικής ομάδας δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο. Η τελευταία φορά που η Toyota δεν γεύτηκε τη χαρά του βάθρου ήταν στο ράλι Τουρκίας το 2019.
Ο Ροβάνπερα με την 5η του θέση αύξησε τη διαφορά από τους διώκτες του και πλέον έχει ένα προβάδισμα στο πρωτάθλημα 55 βαθμών.
Ωστόσο πολλοί θώρησαν οτι η 5η θέση δεν ήταν ένα καλό αποτέλεσμα για το νεαρό οδηγό που τον είχαν συνηθίσει στους τελευταίους αγώνες σίγουρα στην τριάδα και μάλιστα στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Όμως η Σαρδηνία δεν είναι Πορτογαλία και οι ειδικές της έκαναν δύσκολη την οδήγηση του Κάλε που καθάριζε όλη την Παρασκευή το δρόμο στους αντιπάλους του, μιας και εκκινούσε πρώτος στις ειδικές διαδρομές.
Στο WRC.com ο Λίντστρομ υπερασπιζόμενος τον Κάλε τόνισε «Ο Κάλε είναι καλός, είναι ταλαντούχος και γρήγορος, αλλά δεν είναι υπεράνθρωπος» Ξεκινούσε πρώτος στο δρόμο και σε αυτό το ράλι, πραγματικά υποφέρεις σε αυτή τη θέση. Όμως μετά την πρώτη μέρα, πιστεύω ότι έκανε πολύ καλή δουλειά για να διατηρήσει τη θέση του, που σημαίνει ότι κράτησε πίσω τον Τιερί Nεβίλ. Τερμάτισε πέμπτος γενικής και αύξησε το προβάδισμά του στους 55 πόντους, οπότε νομίζω ότι ήταν απίστευτα καλό αποτέλεσμα. Αν και ο Kάλε είναι τόσο νέος, σκέπτεται πολύ ώριμα. Καταλαβαίνει ότι πρέπει να πάρει ό,τι μπορεί, όμως όχι κάνοντας κάτι ανόητο».
Ο Λίνστρομ μίλησε με συμπάθειά και για την εγκατάλειψη του Εσαπέκα Λάπι, ο οποίος βγήκε από το δρόμο το πρωί του Σαββάτου ενώ ήταν πρώτος στη γενική κατάταξη του αγώνα.
«Ποτέ δεν είσαι χαρούμενος, όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο και κάποιος οδηγός φεύγει από το δρόμο λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση εκείνη τη στιγμή. Ο Έλφιν Έβανς είχε ήδη εγκαταλείψει και ο Εσαπέκα ήταν πρώτος εκείνη τη στιγμή. Βλέποντας την έξοδο, ήταν κάτι που έγινε πολύ γρήγορα. Όταν πιέζεις όμως και προσπαθείς να κερδίσεις στα ράλι όλα μπορούν να συμβούν. Αυτη τη φορά ήταν ένα ατυχές συμβάν».
Η Toyota είναι πανέτοιμη για το Ράλι Σαφάρι (23-26 Ιουνίου), μάλιστα θα ενισχυθεί με τον Σεμπάστιαν Οζιέ, που είναι ικανός ακόμα και για τη νίκη. Ο αγώνας στη Κένυα ωστόσο , είναι σκληρός και τρομερά απρόβλεπτος και όλα μπορούν να ανατραπούν.
Η διαφορά του Κάλε και της Τoyota στις βαθμολογίες του πρωταθλήματος δίνουν μια σχετική σιγουριά, όμως η αυτοπεποίθηση των αντιπάλων τους τόσο της M-Sport και προτίστως της Hyundai γιγαντώθηκαν μετά το αποτέλεσμα στη Σαρδηνία. Στοίχημα δεν βάζουμε γιατί όπως είπαμε όλα μπορούν να ανατραπούν.
Μείνετε συντονισμένοι.
Βαθμολογία
Ροβάνπερα 120
2 Νεβίλ 65
3 Τάνακ 62
4 Μπριν 52
5 Κατσούτα 47
6 Εβανς 39
7 Σόρδο 34
8 Λεμπ 27
9 Γκρίνσπιθ 26
10 Οζιέ 19
Κατασκευαστών
Toyota Gazoo Racing World Rally Team 200
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 161
3 M-Sport Ford World Rally Team 120
4 Toyota Gazoo Racing World Rally Team NG 53