Η FIA ανοίγει τον κύκλο και δίνει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να συμμετάσχουν σε αγώνες του WRC με αυτοκίνητα κατηγορίας Rally1, αλλά χωρίς το υβριδικό σύστημα.
Ήταν μια έξυπνη πρόταση που κυκλοφόρησε πριν από λίγους μήνες και τώρα η FIA αποφάσισε να την εφαρμόσει σε μια προσπάθεια να ταρακουνήσει τα λιμνάζοντα νερά στο WRC από τη νέα χρονιά.
WRC: Ένεση της FIA στο θέαμα και στις συμμετοχές
Η FIA άναψε το πράσινο επιτρέποντας τα σημερινά της κατηγορίας Rally1 Cars να μπορούν να συμμετέχουν υπό ορισμένες προϋποθέσεις, ακόμη και χωρίς την υβριδική μονάδα.
Μια επιλογή που έγινε για να ενθαρρύνει τους ιδιώτες να αγωνίζονται με αυτοκίνητα τελευταίας γενιάς με χαμηλότερο κόστος και με λιγότερα τεχνικά χαρακτηριστικά, επιτρέποντας κατά συνέπεια στις ομάδες να «επεκτείνουν» το έργο τους με περισσότερα Hyundai i20 Rally1, Ford Puma Rally1 και Toyota Yaris Rally1, αλλά χωρίς το χαρακτηριστικό HY στους αριθμούς συμμετοχής, που υπογραμμίζουν την υβριδική τεχνολογία.
Τα «απλά» αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 θα πρέπει να φέρουν ένα «εικονικό» υβριδικό σύστημα στο ίδιο μέρος που είναι τοποθετημένο στα εργοστασιακά Rally1, και να τοποθετήσουν έρμα 10 κιλών.
Ο άξονας μετάδοσης μεταξύ του υβριδικού συστήματος και του πίσω διαφορικού μπορεί να αφαιρεθεί και να τροποποιηθεί το αμάξωμα κλείνοντας τις «οπές» για την ψύξη του υβριδικού.
Οι αισθητήρες ψύξης της υβριδικής μονάδας μπορούν επίσης να αφαιρεθούν.
Όμως αυτά τα Rally1 αυτοκίνητα χωρίς τα υβριδικά συστήματα δε θα μπορούν να πάρουν βαθμούς για την κατάταξη των κατασκευαστών, αλλά μόνο για οδηγό και συνοδηγό, που σημαίνει ότι εργοστασιακό πλήρωμα δε θα μπορεί να τα οδηγήσει, καθώς ο στόχος είναι ιδιωτικές ομάδες, ώστε οι θεατέ και οι φίλοι των αγώνων να βλέπουν περισσότερα αυτοκίνητα της top κατηγορίας.
Σίγουρα μια ωραία πρόταση που ενισχύει το θέαμα στα ράλι του WRC, αρκεί να υπάρχουν ομάδες και πληρώματα που θα υποστηρίξουν αυτήν την ιδέα.