Στην Κροατία οι Ιάπωνες της Toyota αποφάσισαν να μη δώσει βαθμούς στην ομάδα στο κυνήγι του παγκοσμίου πρωταθλήματος κατασκευαστών, ο Ουαλός.
Η «ιστορία» έχει ως εξής
Η ομάδα της Toyota σε μια πράξη ευγενούς άμιλλας, όρισε δυο αυτοκίνητα για να δώσουν βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών στο Ράλι Κροατίας.
Η απόφαση αυτή πάρθηκε, μετά τον άδικο χαμό του Κρεγκ Μπριν.
Ο Ιρλανδός θα έτρεχε το τρίτο αυτοκίνητο της Hyundai. Έτσι μετά το χαμό του Ιρλανδού, η κορεάτικη ομάδα αποφάσισε να συμμετάσχει στον αγώνα με δυο αυτοκίνητα, η Toyota αποφάσισε σε μια ένδειξη σεβασμού προς τον αδικοχαμένο Μπριν, αλλά και των αντιπάλων της να τρέξει μεν με τρία Yaris Rally1, αλλά για τους βαθμούς στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών θα έδιναν δυο αυτοκίνητα.
WRC – ράλι Κροατίας: Tι αποφάσισε η Toyota
Έχοντας εξετάσει όλες τις επιλογές της, η Toyota αποφάσισε να προτείνει τους Κάλε Ροβάνπερα και Σεμπάστιαν Οζιέ, ως τους οδηγούς που θα έδιναν βαθμούς, αφήνοντας τον Έλφιν Έβανς να συλλέξει βαθμούς μόνο για το αντίστοιχο των οδηγών.
Η επιλογή τους είχε λογική, καθώς επέλεξαν τον επικεφαλής του πρωταθλήματος –Οζιέ – και τον παγκόσμιο πρωταθλητή της περασμένης χρονιάς Ροβάνπερα.
Τόσο ο Οζιέ όσο και ο Ροβάνπερα είχαν κλαταρίσματα στην ίδια Ειδική Διαδρομή και στο ίδιο σημείο.
‘Ετσι έχασαν χρόνο και θέσεις, χάνοντας κάθε ελπίδα για νίκη στον αγώνα. Μάλιστα τερμάτισαν μακριά από το βάθρο, στην 4η και 5η θέση της γενικής κατάταξης.
Όμως όλα δεν χάθηκαν για την ομάδα που διευθύνει o Λάτβαλα, καθώς ο Έβανς κέρδισε το ράλι, αλλά επειδή δεν είχε δηλώσει τον Ουαλό η Τοyota γι το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, η M-Sport πήρε τους βαθμούς της πρώτης θέσης με τον Οτ Τάνακ, που τερμάτισε δεύτερος με το Ford Puma Rally1.
Η Toyota αύξησε το προβάδισμά της σε βαθμούς έναντι της Hyundai, στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, καθώς οι κορεάτες έχασαν τον Νεβίλ που εγκατέλειψε από έξοδο και πήρε βαθμούς μόνο από την Powerstage.
Δηλώσεις από Λάτβαλα
Ωστόσο, ο επικεφαλής της ομάδας Γιάρι Μάτι Λάτβαλα δεν είναι απογοητευμένος.
«Νομίζω, ότι ήταν σημαντικό αυτό που έκαναν ( Οζιέ και Ροβάνπερα) μετά από τα κλαταρισμένα ελαστικά. Οπότε ναι, δεν θα μπορούσαν να κάνουν κάτι περισσότερο. Ο Έλφιν, όπως είπα, οδήγησε πολύ καλά, του αξίζει η νίκη», είπε ο Λατβάλα. «Ο Κατσούτα επίσης βελτίωσε την απόδοσή του εδώ. Οπότε είμαι ευχαριστημένος γενικά. Όπως είπα, είμαστε πολύ, πολύ ικανοποιημένοι με το πώς πήγε αυτό το Σαββατοκύριακο. Νομίζω, ότι από την πλευρά μας το σημαντικό ήταν, να έχουμε έναν ασφαλή αγώνα και να φέρουμε τα αυτοκίνητα πίσω. Και αυτός ήταν ο στόχος μας για το Σαββατοκύριακο και τον πετύχαμε πολύ καλά».
Η Τoyota αύξησε τη διαφορά της στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, ενώ στο πρωτάθλημα των οδηγών στις τρεις πρώτες θέσεις είναι οι οδηγοί των Yaris Rally1. Οι Oζιέ και Έβανς ισοβαθμούν στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης του πρωταθλήματος, ενώ ο Ροβάνπερα είναι μόλις ένα βαθμό πίσω τους