Στο Ράλι της Κροατίας στο WRC, στην άσφαλτο, οι Έβανς-Μάρτιν με Toyota Yaris Rally1 πήραν την πρώτη τους φετινή νίκη μετά από 18 μήνες.
Και προσέξτε το πλήρωμα δεν ήταν δηλωμένο για να δώσει βαθμούς στο αντίστοιχο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Έτσι είναι οι αγώνες, ανατρεπτικοί, τίποτα δεν είναι δεδομένο.
Με τη νίκη του αυτή ο Έβανς θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για τον φετινό παγκόσμιο τίτλο. Ήταν μια πρωτιά, που περίμενε 18 μήνες για να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
WRC – ράλι Κροατίας: Χωρίς εκπλήξεις
Το τρίτο και τελευταίο σκέλος δεν έκρυβε εκπλήξεις. Όλοι είχαν στο μυαλό τους να τερματίσουν και όχι να πιέσουν για κάτι καλύτερο.
Ο Τάνακ ήταν τελικά αρκετά μακριά για να καταφέρει μια ανατροπή και να πιέσει τον Έβανς. Ο Ουαλός οδήγησε άψογα. Μπορεί στην powerstage να ήταν πιο αργός, από τον Τάνακ, όμως η νίκη ήταν πλέον δική του. Μια νίκη που την αφιέρωσε στον αδικοχαμένο φίλο του, Κρεγκ Μπριν.
«Το αισθάνομαι τόσο ασήμαντο τώρα, αυτή είναι η ουσία», είπε συναισθηματικά φορτισμένος ο Έβανς.
«Εργαζόμαστε για αυτό εδώ και πολύ καιρό, αλλά είναι εκπληκτικό, το πόσο λίγα σημαίνει αυτή τη στιγμή. Μετά από την συγκέντρωση όλο το Σαββατοκύριακο στον αγώνα, γυρίζει η σκέψη μου στο χαμό του φίλου μας. Μόλις πέρασα τη γραμμή τερματισμού, αυτό ήταν το μόνο, που αμέσως σκέφτηκα. Υποσχεθήκαμε στην οικογένεια του Κρεγκ, ότι θα απολαύσουμε το Σαββατοκύριακο. Το κάναμε. Είμαι σίγουρος ότι μας έβλεπαν, αλλά εμείς σίγουρα τους σκεφτόμαστε».
Ο Έβανς οδήγησε αλάνθαστα σήμερα στιο Ράλι Κροατία του WRC. Ήταν συγκεντρωμένος στο στόχο του, που δεν ήταν άλλος από την πρώτη του νίκη για φέτος. Άφησε το πόδι από το γκάζι στην τελευταία Ειδική Διαδρομή, δεν ρίσκαρε για να πάρει παραπάνω βαθμούς και αυτό ίσως του βγει σε καλό, γιατί στην περίπτωση, που ο Οζιέ τρέξει στην Πορτογαλία, τότε ο Γάλλος θα είναι αυτός, που θα καθαρίζει το δρόμο για τους υπόλοιπους.
Μόνο ο Ροβάνπερα πετούσε σήμερα, κερδίζοντας Ειδικές Διαδρομές και τον team mate του Σεμπάστιαν Οζιέ. Τον υπέροχο, για έναν ακόμα αγώνα Γάλλο, που ήταν άτυχος στην Κροατία, γιατί έχασε την ευκαιρία να διεκδικήσει τη νίκη, από ποινές και τιμωρίες που δικαίως δέχθηκε- πέρα από το κλατάρισμα στην αρχή του αγώνα.
«Ήταν πολύ δύσκολη η power-stage. Το αυτοκίνητο ήταν αδύνατο να οδηγηθεί, είχε τρομερή υποστροφή» εξήγησε ο Οζιέ για τον χρόνο του στην power-stage.
«Eίμαι χαρούμενος που κατάφερα να τερματίσω! Είχαμε τη δυνατότητα για πολύ περισσότερα εδώ σε όλο τον αγώνα, απλά δεν ήταν ο αγώνας μας»
Ο Οζιέ εξακολουθεί να φιγουράρει στην πρώτη θέση της γενικής βαθμολογίας, αν και πέμπτος στην Κροατία. Μάλιστα ισοβαθμεί πλέον με τον Έβανς στην κορυφή του πρωταθλήματος.
Τρίτος στη γενική κατάταξη τερμάτισε ο Εσάπεκα Λάπι με το Hyundai i20 Rally1 που ήταν στα χρώματα της Ιρλανδίας, αποτίοντας φόρο τιμής στον αδικοχαμένο Κρεγκ Μπριν.
«Πραγματικά δεν ξέρω από που να αρχίσω. Ευχαριστώ πολύ την ομάδα μου. Για τους περισσότερους από εμάς δεν ήταν εύκολο να έρθουμε εδώ» είπε ο Λάπι. «Ήταν πραγματικά πολύ δύσκολο, αλλά βάλαμε το κεφάλι όλοι κάτω και οδηγώντας έξυπνα καταφέραμε να βρεθούμε στο βάθρο- γεγονός, που είναι πολύ σημαντικό για μένα και για την ομάδα μου».
Στην 6η θέση πίσω από τον Ροβάνπερα και τον Οζιέ τερμάτισε ο Τακαμότο Κατσούτα. Ο Ιάπωνας κατάφερε και κράτησε πίσω του, τον Λουμπέ. Ο Κορσικανός οδηγός της Ford M-Sport δεν είχε ξεκούραστο αγώνα. «Νομίζω ότι πρέπει να κρατήσουμε τα θετικά από αυτό το ράλι» είπε ο Λουμπέ. «Δυστυχώς στο 3ο σκέλος αντιμετωπίσαμε μερικά προβλήματα με τον κινητήρα καθώς κτύπησα κάπου μέσα στην Ειδική Διαδρομή» είπε ο Λουμπέ. «Νομίζω οτι χρειαζόμαστε περισσότερη συνέπεια γιατί η ταχύτητα και ο ρυθμός υπάρχουν».
Σίγουρα ο Λουμπέ θα ήθελε κάτι παραπάνω από την 7η θέση στην Κροατία.
Αυτός που κυνηγούσε τη νίκη, αλλά δεν κατάφερε να κρατήσει την πρώτη θέση ήταν ο Νεβίλ που για την περίπτωση ήταν ο ταχύτερος στην power-stage.
Δεν ξέρω τι να πω» είπε ο Βέλγος. «Είμαι τόσο απογοητευμένος για την ομάδα και για εμάς μετά από αυτό που έγινε. Είναι μια δύσκολη στιγμή, ξέρετε. Θέλαμε τόσο πολύ να κερδίσουμε, για να κάνουμε περήφανο τον Κρεγκ, όμως χάσαμε αυτή την ευκαιρία. Τα δώσαμε όλα στην power-stage. Αυτή η νίκη ήταν για τον Κρεγκ, ελπίζω να φτάσει».
Ο Νεβίλ ήταν πρώτος, όταν έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του, βγήκε από την αγωνιστική του γραμμή και εγκατέλειψε, κτυπώντας σε ένα τσιμεντόλιθο. Συγκεντρώθηκε στην το τελευταίο σκέλος, όπου δεν μπορούσε να ανακτήσει θέσεις, όμως μπορούσε να κερδίσει την power-stage, πράγμα που έκανε και την αφιέρωσε στον αδικοχαμένο team-mate του Κρεγκ Μπριν.
Στην WRC2 νικητής ήταν ο Γιοχάν Ροσέλ, που από την αρχή του αγώνα τέθηκε επικεφαλής και έμεινε εκεί μέχρι το τέλος. Δεύτερος ήταν ο Νικολάι Γκριαζίν. Ο Σόλμπεργκ συμπλήρωσε τη δεκάδα της γενικής κατάταξης, αλλά δεν πήρε βαθμούς για το πρωτάθλημα WRC2, καθώς και δεν είχε δηλώσει το ράλι Κροατίας. Tους βαθμούς της τρίτης θέσης παίρνει ο Εμίλ Λίντχολμ.
WRC Αποτελέσματα και βαθμολογίες
Επόμενος αγώνας το χωμάτινο Ράλι Πορτογαλίας (11-14 Μαΐου), ο πρώτος χωμάτινος αγώνας σε Ειδικές Διαδρομές της Ευρώπης .
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ POWER-STAGE
1 Νεβίλ 8:06.4 (5 βαθμοί)
2 Ροβάνπερα +0.9 (4 βαθμοί)
3 Οζιέ +4.3 (3 βαθμοί)
4 Κατσούτα +7.2 (2 βαθμοί)
5 Λάπι + + 8.5 (1 βαθμός)
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΓΩΝΑ WRC – ΡΑΛΙ ΚΡΟΑΤΙΑΣ
1 Έβανς-Μάρτιν Toyota Yaris Rally1 2:50:54.3
2 Τάνακ-Γιαρβέογια Ford Puma Rally1 +27.0
3 Λάπι-Φερμ Hyundai i20 N Rally1 +31.6 +58.6
4 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Toyota Yaris Rally1 +19.7 +1:18.3
5 Οζιέ-Λαντέ Toyota Yaris Rally1 +9.7 +1:28.0
6 Κατσούτα-Τζόνστον Toyota Yaris Rally1 +54.5 +2:22.5
7 Λουμπέ-Γκιλσούλ Ford Puma Rally1 +2:00.1 +4:22.6
8 Ροσέλ-Ντινάντ Citroen C3 WRC2 +3:28.7 +7:51.3
9 Γκριαζίν-Αλεξάντροφ Skoda Fabia RS WRC2 +16.1 +8:07.4
10 Σόλμπεργκ-Γιόνστον Skoda Fabia RS +1:09.3 +9:16.7
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΟΔΗΓΩΝ WRC
1 Οζιέ 69
2 Έβανς 69
3 Ροβάνπερα 68
4 Τάνακ 65
5 Νεβίλ 58
6 Λάπι 31
7 Μπριν 19
8 Κατσούτα 18
9 Σόρδο 17
10 Λουμπέ 14
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ WRC
- Toyota 156
- Hyundai 121
- M-Sport Ford 98