Tα συστήματα ασφαλείας των αγωνιστικών αυτοκινήτων είναι αυτά που βελτιώνει κάθε χρόνο η FIA.
Και το συμπέρασμα προκύπτει από το γεγονός ότι παρά τις άσχημες εξόδους σπάνια συνδυάζονται με τραυματισμούς.
Πρόσφατο παράδειγμα η σφοδρή έξοδος των Fourmaux-Coria στην 3η Ειδική Διαδρομή του rally Monte Carlo σε μια αριστερή στροφή το Ford Puma Rally1 χτύπησε στο βράχο και εκσφενδονίστηκε σε χαράδρα 25 μ.
Το πλήρωμα βγήκε ανέπαφο από το αυτοκίνητο το οποίο υπέστη πολλές και σοβαρές ζημιές.
Ο κλωβός ασφαλείας ήταν αυτός που στην κυριολεξία προστάτευσε το πλήρωμα, όπως τα ειδικά καθίσματα, οι ζώνες ασφαλείας, τα κράνη, όλα ειδικών προδιαγραφών.
Διότι οι αγώνες δεν είναι μόνο χρόνοι, γκάζια, ελαστικά και υπερθέαμα.
Είναι πρωτίστως η ασφάλεια και τα προηγμένα υλικά που χρησιμοποιούνται.
Στους αγώνες δε θα πάψουν ποτέ να συμβαίνουν ατυχήματα.
Πίσω όμως από κάθε ατύχημα θα είναι τα πολύ υψηλά μέτρα προστασίας που συνεχώς η FIA αυξάνει μέσα από την εξέλιξη ώστε το άθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού να γίνει πιο ασφαλές.
Θυμηθείτε ότι στα πρώτα χρόνια δεν υπήρχαν καν roll-bar στα αυτοκίνητα, ούτε ζώνες ασφαλείας και κράνη.
Και πόσο όλα αυτά στην πάροδο των χρόνων άλλαξαν και έχουν βελτιωθεί και βελτιώνονται, γιατί πάνω από όλα είναι η ασφάλεια.
Γιάννη, εμείς που ασχολούμαστε στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχουμε αναγνωρίσει την αναγκαιότητα των μέτρων ασφάλειας στα μέσα μεταφορών. Οι απλοί πολιτες (οδηγοί ή επιβάτες) πρέπει να ενημερώνονται “καταιγιστικά” για το θέμα αυτό.