Στο WRC, η υβριδική τεχνολογία στα Rally1 Cars θα περάσει στο παρελθόν από τη νέα χρονιά, που σημαίνει ότι θα καταργηθεί.
H σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν όταν η εταιρία Compact Dynamics, αποκλειστικός προμηθευτής της υβριδικής μονάδας, τον Σεπτέμβριο, ανακοίνωσε αύξηση του κόστους συντήρησης, με δαπάνη τουλάχιστον 50.000 ευρώ για κάθε επιμέρους γενική επισκευή.
WRC: Η αύξηση κόστους της υβριδικής τεχνολογίας πυροδότησε τις συζητήσεις μεταξύ των ομάδων
Να θυμηθούμε ότι η υβριδική τεχνολογία που εισήχθη στο WRC το 2022 με την ιδέα της προσέλκυσης νέων κατασκευαστών, της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας και πιο κοντά στην ηλεκτροκίνηση, αποδείχθηκε πολύ δαπανηρή και μη ελκυστική για πολλές ομάδες.
Έτσι και πριν από το ράλι Κεντρικής Ευρώπης (Οκτώβρης η διεξαγωγή του) το μέλλον της υβριδικής τεχνολογίας στο Rally1 τέθηκε σε ηλεκτρονική ψηφοφορία της FIA.
Την Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024 το ζήτημα συζητήθηκε κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Επιτροπής του WRC, και συμφωνήθηκε να αφαιρεθεί η υβριδική ισχύς από τα αυτοκίνητα Rally1, ξεκινώντας από το επόμενο έτος.
Η Toyota και η Hyundai είναι ανοιχτές στην κατάργηση του υβριδικού συστήματος, στοχεύοντας σε λύσεις που μπορούν να μειώσουν το λειτουργικό κόστος και να αυξήσουν την προβολή του πρωταθλήματος.
Η M-Sport Ford, η οποία αρχικά υποστήριζε σθεναρά την υβριδική τεχνολογία, μετά από εντολή της μητρικής της εταιρείας, αντιμετωπίζει μια δύσκολη οικονομική κατάσταση υποστηρίζει την εξάλειψη της τεχνολογίας, η οποία θα διευκολύνει την οικονομική διαχείριση και θα μπορεί επίσης να επεκτείνει την παρουσία των αυτοκινήτων προς ενοικίαση σε «ιδιωτικά» πληρώματα, όπως έγινε με τον Sesks, που οδήγησε το Puma Rally1 χωρίς υβριδική τεχνολογία σε δύο αγώνες.
Αυτή η συζήτηση ανοίγει ξανά, παρά το γεγονός ότι μόλις πριν από λίγους μήνες η ομάδα εργασίας της FIA, με επικεφαλής τον David Richards, είχε προτείνει την εγκατάλειψη του υβριδικού συστήματος από το 2025-2026, αλλά έλαβε σαφή άρνηση από τις ομάδες.
Τον Ιούνιο, το Παγκόσμιο Συμβούλιο στο Ουζμπεκιστάν επιβεβαίωσε την παρουσία του υβριδικού μέχρι και το 2026.
Τώρα, μόλις λίγους μήνες μετά, οι οικονομικές πιέσεις και η ανάγκη προσέλκυσης νέων ομάδων πιέζουν για περαιτέρω ρυθμιστική αναθεώρηση.
Μέχρι το Παγκόσμιο Συμβούλιο της FIA που θα διεξαχθεί στη Ρουάντα το Δεκέμβριο θα γνωρίζουμε οριστικά εάν το WRC θα εγκαταλείψει το υβριδικό σύστημα, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για τα Rally1 Cars ή αν θα παραμείνει αγκυροβολημένο στην υβριδική «φόρμουλα», ενώ το ράλι Μόντε Κάρλο, ο εναρκτήριος γύρος της σεζόν 2025, πλησιάζει όλο και περισσότερο.
Αυτή είναι η δεύτερη ανατροπή στη χρήση υβριδικής ισχύος φέτος.
Τον Φεβρουάριο, η ομάδα εργασίας της FIA σχηματίστηκε για να «αξιολογήσει και να προτείνει τη μελλοντική κατεύθυνση των ράλι» πρότεινε την κατάργηση της υβριδικής ισχύος ως μέρος των αλλαγών για το 2025.
Ωστόσο, οι ομάδες του WRC απώθησαν τις αλλαγές, με αποτέλεσμα οι ισχύοντες κανονισμοί των Rally1 Cars να παραμείνουν σε ισχύ για το 2025 και το 2026, καθώς από το 2027 έρχονται σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί.
Όμως το μέλλον της υβριδικής τεχνολογίας ήρθε ξανά στο προσκήνιο μετά την εισαγωγή των οικονομικών εξελίξεων από την Compact Dynamics στο Ράλι Ακρόπολις τον Σεπτέμβριο.
Ωστόσο, όπως αναφέραμε και στις πιο πάνω γραμμές, αυτή η απόφαση δεν έχει ακόμη επικυρωθεί επίσημα από τη FIA, κάτι που είναι πιθανό να συμβεί στην επόμενη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου της FIA.