Σήμερα το WRC εξελίσσεται σε μια πολύ διαφορετική ιστορία, σε σχέση με την εποχή των αυτοκινήτων Gr. B, αλλά και των πιο πρόσφατων WRC Cars.
Με τα Gr. B βλέπαμε φοβερούς «ζωγράφους» των Ειδικών διαδρομών, Βάλτερ Ρερλ, Στιγκ Μπλόμκβιστ, Χάνου Μίκολα, Χένρι Τοϊβονεν, Άρι Βατάνεν, Τίμο Σάλονεν, αλλά και με τα WRC Cars όπως Μάρκου Άλεν, Κόλιν Μακ Ρέι, Κάρλος Σάινθ, Γιούχα Κάνκουνεν, Ρίτσαρντ Μπερνς, Μίκι Μπιαζιόν, να έχουν συναρπάσει τους οπαδούς/θεατές των Ειδικών Διαδρομών.
WRC: Πολύ ακριβά τα Rally 1 Cars
Σήμερα η έλλειψη ενδιαφέροντος από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων λόγω της άστοχης επιλογής και της πολύ ακριβής υβριδικής τεχνολογίας, που εισήχθη το 2022 στο WRC, φτάνοντας τα αυτοκίνητα Rally1 γύρω στο 1,5 εκ. ευρώ το οποίο μεταφράζεται σε λιγότερες από δέκα συμμετοχές αυτή τη σεζόν.
Από την άλλη η Formula 1 βιώνει την άνθησή της μέσα από τις φοβερές σε λήψεις και εικόνες στο Netflix, που την έχει απογειώσει.
Το WEC εισέρχεται στη χρυσή εποχή των Hypercars όπου συμμετέχουν Toyota, Peugeot, Ferrari, Cadillac, Porsche, Lamborghini, Ferrari, Alpine, BMW, Isotta Franchini (πρώτη φορά τόσα brands στο WEC), και στην περιπέτεια του Ντακάρ με μια εισροή νέων εμπορικών σημάτων, Ford, Dacia, το WRC μοιάζει σαν έναν γίγαντα, αδύναμο, με λίγη ενέργεια που αποθαρρύνεται λόγω της μείωσης του κοινού και της γενικής έλλειψης νέων κατασκευαστών, παλεύοντας να βρει την άκρη του νήματος.
WRC: Αντικρουόμενες οι απόψεις για το νέο σύστημα βαθμολογίας
Φέτος για να δώσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα προσπάθησε να κάνει αλλαγές στο βαθμολογικό σύστημα ώστε να κρατήσει το σασπένς ψηλά όλο το Σαββατοκύριακο, «μοιράζοντας» τρεις διαφορετικές βαθμολογίες, που όπως συνέβη στο ράλι Σουηδίας, ο δεύτερος της γενικής κατάταξης (Εβανς) πήρε περισσότερους βαθμούς από τον νικητή (Λάπι)
Από την άλλη πρώτη φορά στα χρόνια του WRC, ο παγκόσμιος πρωταθλητής της προηγούμενης χρονιάς, να μην δίνει το «παρών» στο νέο πρωτάθλημα.
Ο λόγος για τον Κάλε Ροβάνπερα, που παρά τον τίτλο, δεν αισθάνεται υποχρεωμένος να κάνει μια πλήρη σεζόν, προτιμώντας να αφοσιωθεί σε μερικούς αγώνες drift και σε μερικές αγώνες σε πίστα με Porsche 911 στο Carrera Cup.
Η FIA ανακοίνωσε τις αλλαγές στους κανονισμούς που θα ισχύουν από το 2025, αλλά οι «φωνές» λένε ότι πρέπει στο ημερολόγιο να προστεθούν αγώνες σε μέρη «παρθένα» όπως στις ΗΠΑ, η Σαουδική Αραβία είναι έτοιμη να μπει στα σαλόνια του WRC, ενώ υπάρχουν πληροφορίες για επιστροφή του ράλι Ουαλίας (και πιο θα βγει από την Ευρώπη) όπως και αλλαγή της φιλοσοφίας στο service park.
Εν αναμονή.