Ο αγώνας ήταν μαγικός από πλευράς εικόνων. Τα πολύχρωμα αυτοκίνητα χαμένα κυριολεκτικά μέσα στη σκόνη, είναι σίγουρα κάτι που εντυπωσιάζει.
Είχε τόσο σκόνη που ακόμα και τα πληρώματα στο τέλος κάθε Ειδικής Διαδρομής ήταν αγνώριστα αφού η φες-φες, αυτή η σκόνη-πούδρα, κάλυπτε και τα πρόσωπά τους.
Αυτή είναι η μια πλευρά.
Η πλευρά των θεατών, των φωτογράφων που κάνουν το δικό τους αγώνα για να «τραβήξουν» το στιγμιότυπο με το οποίο θα κάνουν τη διαφορά και θα δώσουν την ένταση του αγώνα.
Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά. Η καθαρή αγωνιστική.
Τι λέτε; Είχε επιτυχία ο αγώνας; Είχε επιτυχία από πλευράς τεχνολογικής σκοπιάς;
Ο αγώνας καθαρά από αγωνιστικής πλευράς έδωσε ένα σκληρό χαστούκι σε αυτήν τη τεχνολογία που από φέτος χρησιμοποιούν οι εργοστασιακές ομάδες. Οι 2.5 εργοστασιακές ομάδες. Ναι καλά διαβάσατε γιατί οι εργοστασιακές ομάδες είναι «δυόμισι».
Είναι η Hyundai Motorsport, η Toyota Gazoo Racing και η M-Sport του πολύ έξυπνου Μάλκολμ Γουίλσον που βρίσκεται πίσω από τη συμμετοχή της Ford, η οποία όμως δεν είναι η ίδια η Ford.
Μπορεί φέτος να έχει δώσει η Ford, ένα πολύ υψηλό budget, αλλά δεν είναι η ίδια η μητρική εταιρία. Άρα να γιατί οι ομάδες είναι «δυόμισι». Αυτό βέβαια δεν πολύενδιαφέρει τον θεατή, ο οποίος αναζητά τη δράση.
Ο αγώνας λοιπόν στην Αφρική ήταν απογοητευτικός και ταπεινωτικός μπροστά σε αυτήν την τεχνολογία, αν αναλύσουμε και την όλη δομή σαν αγώνα, με τις απέραντες κατά βάση ευθείες που τα αυτοκίνητα ταξίδευαν και με 200 χλμ. στο κοντέρ.
Βέβαια τα πράγματα έχουν αλλάξει και η σημερινή εποχή των ράλι δεν μοιάζει σε τίποτα με τα Σαφάρι των περασμένων 10ετιών, που βλέπαμε τα αυτοκίνητα ενισχυμένα γύρω-γύρω με «σωλήνες» για τις επαφές με τα άγρια ζώα της Αφρικής και τα φίλτρα αέρος να φτάνουν στην οροφή…
Αυτό έχει αλλάξει εντελώς, παρά το γεγονός ότι το φετινό ράλι Σαφάρι ήταν γύρω στα 50 χλμ. Ειδικών Διαδρομών περισσότερα από κάθε άλλο ράλι του παγκοσμίου πρωταθλήματος, το οποίο εξελίχθηκε σε ιδιόκτητες εκτάσεις στην Κένυα.
Στο καθαρά τεχνικό πλαίσιο τα εργοστασιακά αυτοκίνητα που έπρεπε να είναι εξαιρετικά ανθεκτικά, αποδείχτηκαν κατώτερα των περιστάσεων παρά το γεγονός ότι είναι «χτισμένα» με πολύ σοφία.
Ευφυής σχεδιασμός και τεχνολογία plus.
Και όμως δεν άντεξαν στην ύπουλη Αφρική, παρουσιάζοντας ένα «πρόσωπο» που μόνο αντάξιο δεν ήταν, στο πλαίσιο της εξέλιξης, των δοκιμών, της επένδυσης, αλλά και για τις μέχρι τώρα εμφανίσεις. Τι και αν το μοτέρ του Λεμπ παρουσίασε μια βλάβη μερικών ευρώ. Παρουσίασε βλάβη όμως… .
Φυσικά όχι το ίδιο για όλες τις ομάδες, με την Toyota να κάνει το εμφατικό 1-2-3-4.
Και εδώ έρχονται οι δηλώσεις του Αντρέα Αντάμο, πρώην αγωνιστικός διευθυντής της Hyundai Motorsport (αποχώρησε λόγω προβλημάτων υγείας) ο οποίος παρά το γεγονός ότι ήταν υπερ της υβριδικής τεχνολογίας, για το διάστημα 2022-2025, παραδέχτηκε κατηγορηματικά ότι η κατηγορία Rally1 Hybrid ήταν ένα σοβαρό λάθος.
Το Rally1 δεν ήταν απλά λάθος, αλλά ήταν το λάθος στην ιστορία των 50 χρόνων του παγκοσμίου πρωταθλήματος, που ήθελαν ο Αντάμο, ο Μίλνερ από την M-Sport και ο Φάουλερ από την Toyota με τη σύμφωνη γνώμη του τότε προέδρου της FIA, Ζαν Τοντ, παρά την αντίθετη άποψη πολλών του χώρου.
Αναλύοντας βλέπουμε ότι τρομερή περίοδο κρίσης περνάει η Hyundai Motorsport, έχοντας απογοητεύσει πληρώματα και θεατές.
Εξαιρετικοί οδηγοί, εξαιρετική ομάδα, πενιχρά αποτελέσματα.
Μια κατάσταση όχι πολύ συμβατή με την εταιρική υπερηφάνεια, που σκίζει σε ο,τι αφορά την παρουσίαση μοντέλων, σε σημείο που οι φήμες για ενδεχόμενη αποχώρηση γίνονται όλο και πιο έντονες.
Με δεδομένο ότι από την παραίτηση του Αντάμο τίποτα δεν φαίνεται να έχει αλλάξει προς το καλύτερο. Τα αυτοκίνητα παρουσιάζουν προβλήματα όπως και πριν και περισσότερο ίσως.
Μη ξεχνάμε ότι στο πλάνο της Hyundai Motorsport είναι οι 24Ώρες του Λε Μαν. Δεν γνωρίζουμε πως προχωράει το project αυτό καθώς ξαφνικά είχαμε την πανδημία, που άλλαξε τα πάντα, η έλλειψη microchips ενώ ήρθε και το τρίτο χτύπημα με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Για τη Ford δε σας κρύβουμε ότι περιμέναμε τα Puma Rally1 να είχαν καλύτερα πλασαρίσματα στην Αφρική.
Μη ξεχνάμε ότι εαν το ράλι είχε 100 χιλιόμετρα παραπάνω ή δεν υπήρχε η φόρμουλα του σούπερ ράλι, τα πληρώματα θα μπορούσαν κάλλιστα να είχαν μνήμες από όμορφες αφρικανικές διακοπές και να επέστρεφαν για να παρακολουθήσουν την τελετή απονομής βραβείων στο βάθρο.
Όλα αυτά αναπόφευκτα μας στέρησαν και την πρόκληση Λεμπ «εναντίον» Οζιέ…
Για το τέλος, όλη την εικόνα τη δίνει ο αγωνιστικός διευθυντής της Toyota Τομ Φάουλερ o oποίος πριν τον αγώνα είχε δηλώσει ότι τα Toyota ήταν ανώτερα από όλα τα άλλα αυτοκίνητα, τα οποία θα πλήρωναν ακριβά τα μηχανικά λάθη τα οποία σχεδιάστηκαν βιαστικά.
Και το αποτέλεσμα στο ράλι Σαφάρι αυτό ακριβώς δείχνει.
Ευχή στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, τα Ford M-Sport και Hyundai να έχουν βρει λύσεις ώστε να γίνουν πιο ανθεκτικά, να μην απογοητευτούν οι φίλοι που ήδη σχεδιάζουν το τι και που θα παρακολουθήσουν για έναν αγώνα που μόνο εύκολος δεν είναι.
Πότε το Ράλλυ Ακρόπολις του WRC ήταν εύκολος αγώνας για να είναι και φέτος. Η Motorsport Greece το ξέρει πολύ καλά το έργο διατηρώντας την παράδοση…