Το συμβάν με το Hyundai i20 Rally1 που οδήγησαν οι Σόρντο-Καρέρα, στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στο ράλι Ιαπωνίας, όπου καταστράφηκε εντελώς, έχει βάλει σε σκέψεις τους υπεύθυνους των ομάδων.
Καθώς όταν καταστρέφεται ένα τέτοιο αυτοκίνητο, σημαίνει πολλές χιλιάδες ευρώ μείον στο ταμείο της ομάδας.
Οι αγωνιστικοί διευθυντές της Ford M-Sport και της Toyota, Ρίτσαρντ Μίλνερ και Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, αντίστοιχα, θεωρούν πως πρέπει να γίνουν αλλαγές στον αριθμό και τον τύπο των πυροσβεστήρων, που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, ώστε να «προλαβαίνουν» τις φωτιές.
Να θυμίσουμε ότι ο Σόρδο είχε αρχίσει να μυρίζει καύσιμο μέσα στο κοκπιτ του i20 Rally1, καθ’ οδόν για την πρώτη ειδική διαδρομή της Πέμπτης το απόγευμα στο ράλι Ιαπωνίας.
Όμως η κατάσταση εξελίχθηκε άσχημα, όταν το πρωί της Παρασκευής η μπαταρία του Hyundai, πήρε φωτιά.
Μόλις συνειδητοποίησε, ότι άρχιζε η φωτιά, ο Σόρδο σταμάτησε αμέσως το i20 Rally1 και πήδηξε έξω, για να εκτιμήσει τη φωτιά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου – πιστεύοντας, ότι θα μπορούσε να την σβήσει.
Σύντομα, όμως, έγινε σαφές, ότι η πυρκαγιά είχε μεταδοθεί σε όλο το αυτοκίνητο και έτσι ο Σόρδο με τον Καρέρα (τον συνοδηγό του), απλά παρακολουθούσαν το αυτοκίνητό τους να καίγεται ολοσχερώς.
Οι Γκρίνσμιθ-Άντερσον έφτασαν πρώτοι στο περιστατικό με το Puma Rally1 και προσπάθησαν να βοηθήσουν τους Ισπανούς να σβήσουν τη φωτιά, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
«Ήμουν κυριολεκτικά σε πλήρη ταχύτητα, έφτασα στη στροφή και μετά είδα το αυτοκίνητο να παίρνει φωτιά», είπε ο Γκρίνσμιθ στο DirtFish.
«Ευτυχώς, είδα τον Ντάνι και τον Kάντιντο να βγαίνουν από το αυτοκίνητο αμέσως, αυτό θέλαμε να δούμε, πως ήταν ΟΚ, και μετά να προσπαθήσουμε να τους βοηθήσουμε να σβήσουν τη φωτιά, αλλά δεν τα καταφέραμε. Προσπαθήσαμε να τους βοηθήσουμε, όσο μπορούσαμε, δίνοντας και τους δικούς μας πυροσβεστήρες»
Μάλιστα ήρθε και ένα πυροσβεστικό όχημα 200 λίτρων που ούτε και αυτό μπόρεσε να σβήσει τη φωτιά»».
Η Hyundai πιθανότατα, δεν θα μάθει ποτέ την πραγματική αιτία της πυρκαγιάς, αλλά αυτό δεν σημαίνει, ότι το WRC δεν μπορεί να διδαχθεί από αυτό που συνέβη.
«Υπάρχουν πιθανώς, κάποια πράγματα τα οποία μπορούμε να βελτιώσουμε όπως κάτι άλλες συσκευές» είπε ο Mίλνερ στο DirtFish.
Ο Λάτβαλα από τη μεριά του, είπε: «Το έχω πει ήδη, πριν από μερικά χρόνια. Κατά την άποψή μου, αυτό που θα έκανα, είναι να τοποθετούσα δύο πυροσβεστήρες χειρός στο αυτοκίνητο – έναν από την πλευρά του συνοδηγού και έναν από την πλευρά του οδηγού», είπε.
«Σε αυτήν την περίπτωση θα είχαμε δύο πυροσβεστήρες και μετά το επόμενο αυτοκίνητο που θα πλησίαζε θα είχαμε άλλους δύο, οπότε συνολικά οι πυροσβεστήρες θα ήταν τέσσερις. Εντάξει, δεν ξέρω, αν θα καταφέρναμε να σβήσουμε τη φωτιά, αλλά τουλάχιστον κάνεις πολύ περισσότερα με τέσσερα σε σύγκριση με δύο. Από την εμπειρία, που έχω με τις φωτιές, δύο είναι πάντα καλύτερα, γιατί υπάρχουν δύο άνθρωποι, που μπορούν να προσπαθήσουν να σταματήσουν τη φωτιά».
Αυτά τόνισε και ο Λάτβαλα.