Το WRC μεταφέρεται στα σκληρά χώματα της Σαρδηνίας για τον 5ο γύρο του θεσμού, 1-4 Μαΐου με κέντρο το λιμάνι της Όλμπια. .
Η Hyundai Motorsport πηγαίνει στο Ιταλικό νησί χωρίς να έχει καταφέρει να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου σε κανέναν από τους προηγούμενους 5 αγώνες.
Τέσσερις αγώνες έχει κερδίσει η Toyota και έναν η Ford.
Θα σπάσει το ρόδι η Hyundai Motorsport που στις τάξεις έκανε και πολύ δυνατή μεταγραφή, εντάσσοντας τον Φρανσουά Ξαβιέ Ντεμασόν, ως επικεφαλής στο τεχνικό τμήμα.
WRC: Σκληρά τα χώματα της Ιταλίας
Η ομάδα πέρσι κέρδισε τον αγώνα. Ήταν για αυτούς το προοίμιο για τη συνέχεια.
Φέτος ευελπιστούν να κάνουν το ίδιο, αν και ο Νεβίλ έβαλε σε κάποιες δηλώσεις του, τον πήχη ψηλά ζητώντας, περισσότερη δουλειά και βελτίωση του i20 Rally1.
H Σαρδηνία είναι απαιτητικός αγώνας, που ταλαιπωρεί αυτοκίνητα και πληρώματα.
Τι λέει ένας συνοδηγός για τον αγώνα
Πως το βιώνει όμως ένας συνοδηγός ;
O συνοδηγός του Σόρδο, ο Καντίδο Καρέρα τόνισε χαρακτηριστικά:
«Σωματικά, είναι ένα πολύ σκληρό ράλι με πολλή ζέστη και κακοτράχαλο έδαφος.
Επιπλέον, είναι ένας αγώνας, που συνήθως συνδυάζει διαφορετικές Ειδικές Διαδρομές κάθε χρόνο, επομένως πρέπει να προσαρμοστούμε προσεκτικά και να εκμεταλλευτούμε τις σημειώσεις από προηγούμενες χρονιές. Ίσως η πιο απαιτητική πτυχή για μένα σε αυτό το ράλι είναι, ότι υπάρχουν πολλά σημεία, στα οποία είναι δύσκολο να καθοριστεί η αγωνιστική γραμμή, και υπάρχουν πολλές κλειστές στροφές να ακολουθούν.
Εξαιτίας αυτού, πρέπει να παραμείνω πολύ συγκεντρωμένος για να παρέχω στον οδηγό τις πληροφορίες την κατάλληλη στιγμή.
Η μεγαλύτερη Ειδική Διαδρομή
Αναμφίβολα, η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι η ειδική διαδρομή Monte Lerno – Sa Conchedda, η οποία με το μήκος (περίπου 50 χλμ.) και τη σκληρότητά της, μπορεί να είναι καθοριστική.
Τόσο ο οδηγός, όσο και ο συνοδηγός θα πρέπει να διατηρήσουν έναν πολύ υψηλό και σταθερό ρυθμό για να είναι σε καλή θέση μετά την πρώτη μέρα».
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Hyundai Motorsport, Σιρίλ Αμπιτεμπούλ δήλωσε για τον αγώνα: «Η Σαρδηνία είναι μια πολύ δύσκολη διοργάνωση, αλλά είναι επίσης και μια, όπου η ομάδα έχει πολλές καλές αναμνήσεις από τα τελευταία δέκα χρόνια. Ο Tιερί Νεβίλ και ο Ντάνι Σόρδο ξέρουν πώς να κερδίζουν εκεί και ο Eσάπεκα Λάπι τα έχει πάει καλά σε παρόμοιες επιφάνειες, στο Μεξικό και την Πορτογαλία, αυτή τη σεζόν.
Πιέζουμε ως ομάδα, για να διασφαλίσουμε, ότι τα προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετωπίσαμε στην Πορτογαλία, δεν θα επαναληφθούν στο μέλλον. Γνωρίζουμε, πως το i20 Rally1 έχει καλή απόδοση, αλλά γνωρίζουμε επίσης, ότι είμαστε λίγο πίσω σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές μας. Ελπίζουμε ότι αυτές οι προσπάθειες μας επιτρέψουν να ολοκληρώσουμε το Σαββατοκύριακο στη Σαρδηνία με ένα καλό αποτέλεσμα».
Ο Nεβίλ, που δεν έχει ξεκινήσει όσο καλά θα ήθελε φέτος, είπε: «Η Σαρδηνία παρουσιάζει πολλές προκλήσεις, αλλά οι μεγαλύτερες είναι η ζέστη και η φθορά των ελαστικών. Οι Ειδικές Διαδρομές είναι επίσης δύσκολες, με τραχύ οδόστρωμα, στενές, τεχνικές, οπότε δεν υπάρχουν περιθώρια για πολλά λάθη.
Στόχος μας είναι, να αντιμετωπίσουμε αυτές τις συνθήκες, όσο καλύτερα μπορούμε και να παλέψουμε σκληρά για ένα καλό αποτέλεσμα.
Η Πορτογαλία ήταν ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο για εμάς. Είχα ένα διαφορετικό στήσιμο στο αυτοκίνητο, από του Σόρδο και του Λάπι, που πιστεύουμε, ότι ήταν ένας από τους λόγους για τους οποίους δυσκολευόμουν με την πρόσφυση και την ισορροπία του αυτοκινήτου. Το να αλλάξω το αυτοκίνητό μου, σε παρόμοιες ρυθμίσεις με αυτές των ομόσταυλών μου θα είναι επωφελές στην αναζήτηση βελτιωμένων επιδόσεων και ανυπομονώ να το δοκιμάσω».
Ο Λάπι από τη μεριά του είπε: «Η Σαρδηνία είναι γενικά ράλι με πολύ τεχνικές Ειδικές Διαδρομές. Το δεύτερο πέρασμα στις Ειδικές Διαδρομές θα είναι ιδιαίτερα απαιτητικό για τα λάστιχα και το αυτοκίνητο, καθώς θα υπάρχουν πολλοί διάσπαρτοι βράχοι στο δρόμο.
Οι συνήθεις υψηλές θερμοκρασίες, περίπου 30 βαθμών Κελσίων, προσθέτουν επίσης στην πρόκληση. Προσωπικά, ιδρώνω αρκετά εύκολα, επομένως ως οδηγός πρέπει να επικεντρωθώ περισσότερο στη διατροφή και να διατηρώ τον εαυτό μου πολύ καλά ενυδατωμένο.
Στα σκληρά χωμάτινα ράλι, η Παρασκευή, το πρώτο σκέλος είναι πάντα πολύ κρίσιμο για να κάνουμε ένα επιτυχημένο Σαββατοκύριακο, οπότε αυτό θα είναι το βασικό επίκεντρο για εμάς. Η ελπίδα μας είναι, ότι μπορούμε να προσφέρουμε μια σταθερή απόδοση, να αποφύγουμε τους βράχους που θα μπορούσαν να προκαλέσουν κλαταρίσματα και να φέρουμε ένα βάθρο στην ομάδα».
Ο πιο έμπειρος από όλους στις σκληρές συνθήκες ο Ντάνι Σόρδο έρχεται στη Σαρδηνία με τον αέρα της δεύτερης θέση στον περασμένο αγώνα, το Ράλι Πορτογαλίας.
«Η Σαρδηνία προσφέρει μια διαφορετική πρόκληση σε σχέση με τα προηγούμενα φετινά ράλι, καθώς οι δρόμοι είναι στενότεροι, πιο αμμώδεις και πιο ολισθηροί. Εξαιτίας αυτού, δεν έχουμε την πολυτέλεια να κάνουμε λάθη. Εάν το κάνουμε στη Σαρδηνία, θα το πληρώσουμε.
Η θέση του δρόμου, μπορεί να είναι πολύ σημαντική σε αυτό τον αγώνα, καθώς το να ξεκινήσεις αργότερα στη σειρά εκκίνησης, συνήθως σου δίνει μια πιο καθαρή Ειδική Διαδρομή, σε σχέση με αυτούς που βρίσκονται μπροστά σου.
Η Ειδική Διαδρομή των 50 χλμ. θα είναι μια πραγματική πρόκληση. Είχαμε μια μεγάλη σε μήκος Ειδική Διαδρομή στην Πορτογαλία, που ήταν 37 χλμ. και ακόμη και αυτό ήταν δύσκολο να παραμείνουμε πλήρως συγκεντρωμένοι όλη την ώρα. Ο ελάχιστος στόχος μας για το Σαββατοκύριακο είναι, να τερματίσουμε στο βάθρο και ελπίζουμε να είμαστε σε θέση να παλέψουμε για τη νίκη».