H πρόσφατη επέλαση της κακοκαιρίας «Ελπίδα» στη χώρα μας ανέδειξε μια σημαντική παράλειψη στην εκπαίδευση που λαμβάνουν οι υποψήφιοι οδηγοί.
Ακόμα και όσοι είχαν αντιολισθητικές αλυσίδες δε γνώριζαν πως να τις τοποθετήσουν όταν το παχύ χιόνι άρχιζε να καλύπτει κεντρικότατους δρόμους της πρωτεύουσας, με αποτέλεσμα πάρα πολλά αυτοκίνητα να ακινητοποιηθούν.
Το πάθημα φαίνεται πως έγινε μάθημα και έτσι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πήρε μια σημαντική απόφαση πάνω στο θέμα αυτό. Με εγκύκλιο του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, στο σκέλος της εκπαίδευσης των υποψήφιων οδηγών εντάσσεται υποχρεωτικά η εκμάθηση της διαδικασίας τοποθέτησης και αφαίρεσης αντιολισθητικών αλυσίδων σε όχημα.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της πρόβλεψης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στην κυκλοφορία των οχημάτων κατά τη διάρκεια δυσμενών καιρικών φαινομένων, όπως χιονόπτωση ή παγετός, στο εξής, κατά την πρακτική εκπαίδευση, οι υποψήφιοι οδηγοί προβλέπεται να εκπαιδεύονται υποχρεωτικά στον τρόπο τοποθέτησης σε όχημα αντιολισθητικού εξοπλισμού (αλυσίδων ή ανάλογου εξοπλισμού), καθώς και της αφαίρεσής του.
Δείτε ακόμα
Ταυτόχρονα, απευθύνεται σύσταση στα Κέντρα Θεωρητικής Εκπαίδευσης Υποψήφιων Οδηγών (ΚΕ.Θ.Ε.Υ.Ο), κατά τη θεωρητική εκπαίδευση, να εφιστούν την προσοχή στους υποψήφιους οδηγούς για τη δέουσα εμβάθυνση στις ενότητες που αφορούν στην οδήγηση με μειωμένη πρόσφυση, τη χρήση ειδικών ελαστικών και τη χρήση αντιολισθητικού εξοπλισμού.
Συμφωνείτε με την απόφαση αυτή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών; Πιστεύετε ότι η κλιματική αλλαγή θα μας φέρνει όλο και πιο συχνά αντιμέτωπους με ακραία καιρικά φαινόμενα;
Πάντως πέρα από την εκπαίδευση των υποψήφιων οδηγών στην τοποθέτηση και αφαίρεση αντιολισθητικών αλυσίδων, πρέπει να ληφθούν από το κράτος και άλλες πρωτοβουλίες ώστε οι δρόμοι να παραμένουν ανοιχτοί σε ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως για παράδειγμα η προμήθεια περισσότερων εκχιονιστικών μηχανημάτων.