Το νέο ηλεκτρικό XEV YOYO διεκδικεί χώρο στις ασφυκτικά γεμάτες μεγαλουπόλεις, ενώ πλέον διατίθεται και στη χώρα μας από την Σπανός Α.Ε.
Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο YOYO κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους, ενώ είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε από κοντά, στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασής του, αλλά και να βρεθούμε για λίγο πίσω από το τιμόνι του. Ανήκει στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των οχημάτων μικροκινητικότητας.
Όπως είναι λογικό συνοδεύεται από τους «περιορισμούς» της συγκεκριμένης κατηγορίας, καθώς είναι αυστηρά διθέσιο και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 80 χλμ./ώρα, αλλά σου επιτρέπει να βγεις με μεγαλύτερη ασφάλεια σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Αυτονομία-Μπαταρία
Η επίσημη αυτονομία του, μετά από μια πλήρη φόρτιση, βρίσκεται στα 150 χλμ. Στην πράξη είδαμε, με τη μπαταρία φορτισμένη στο 94%, αυτονομία 141 χλμ., αριθμός πάντως ικανοποιητικός για τα δεδομένα. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι διαθέτει μπαταρία 10,4 kW τεχνολογίας LiFePO4 και ενσωματωμένο φορτιστή 2 kW.
H καινοτομία του έγκειται στο γεγονός ότι η μπαταρία του είναι ανταλλάξιμη, δηλαδή όταν αδειάσει, ο οδηγός αντί να τη φορτίσει μεταβαίνει στους ειδικούς σταθμούς και τοποθετεί (εντός 5 λεπτών) μια άλλη που είναι ήδη φορτισμένη, εξοικονομώντας έτσι πολύτιμο χρόνο. Σύντομα η εν λόγω υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη και στη χώρα μας. Προς το παρόν δε γνωρίζουμε πόσο θα κοστίζει η συγκεκριμένη υπηρεσία, όπως και ο μηχανισμός επαναφόρτισης των μπαταριών που θα μπορούσε να χρησιμοποιείται και από εταιρείες rent a car. Πάντως η φόρτιση (30%-100%) σε πρίζα αστικού δικτύου διαρκεί λιγότερο από 4 ώρες.
Τρυπώνει παντού
Το λιλιπούτειο YOYO ελίσσεται με ευκολία στα στενά της πόλης, χάρη στις συμπαγείς του διαστάσεις, με το μήκος του να μην υπερβαίνει τα 2,5 μ. (το παρκάρεις αν χρειαστεί και κάθετα), το πλάτος του είναι 1,5 μ., το ύψος του είναι 1,5 μ., ενώ οι μανούβρες γίνονται παιχνιδάκι με μικρό κύκλο στροφής 4,5 μ. Η XEV έχει μεριμνήσει και για την ασφάλεια, καθώς το YOYO διαθέτει αυτοφερόμενο αμάξωμα, κλωβό με μπάρες ασφαλείας, τέσσερα δισκόφρενα, ABS και Hill-Start Assist Control.
Το YOYO ξεχωρίζει με τις έντονες ακμές στο αμάξωμά του, ενώ διατίθεται σε εννέα διαφορετικές αποχρώσεις. Διχρωμία μπορεί να σχηματιστεί με τα πλευρικά blades, τα οποία έχουν διευρυμένη παλέτα και ποικιλία σχεδίων, αλλά και δυνατότητα 3D εκτύπωσης για να αποτυπώστε ότι θέλετε.
Παρατηρήστε επίσης τις ζάντες 15 ιντσών, την πανοραμική γυάλινη οροφή, τα Led φωτιστικά σώματα σε σχήμα “C”, τις χρωματικές πινελιές στους προφυλακτήρες και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που προσφέρουν καλύτερη ορατότητα. Μάλιστα η μελέτη και ο σχεδιασμός του φέρουν την υπογραφή Pininfarina.
Εσωτερικό
Οι χρωματικές πινελιές στο εσωτερικό του, κάνουν το διάκοσμο πιο φωτεινό και νεανικό. Τα πλαστικά είναι όλα σκληρά, όπως συνηθίζεται στην κατηγορία αυτή, όμως δεν υπάρχουν γυμνές μεταλλικές επιφάνειες, ούτε κάποια σημαντική έλλειψη σε εξοπλιστικό επίπεδο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι διαθέτει λουριά αντί για χειρολαβές στα πάνελ των θυρών, τρεις θύρες USB, A/C, κεντρικό κλείδωμα, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, ηλεκτρικά παράθυρα, Bluetooth, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες και κεντρική οθόνη αφής 10,2 ιντσών με τεχνολογία Mirroring του κινητού (στάνταρ η οθόνη 7 ιντσών).
Οι ώμοι του οδηγού και του συνοδηγού βρίσκονται κοντά, αλλά δεν ακουμπάνε μεταξύ τους, ενώ θα θέλαμε οι ζώνες ασφαλείας να μην είναι τόσο βαθιά χωμένες, ώστε να πιάνονται με μεγαλύτερη ευκολία. H χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ βρίσκεται στα 180 λίτρα. Τo YOYO κινείται με μηδενικές εκπομπές ρύπων και σχεδόν αθόρυβα, καθώς ακούς μόνο τον ήχο της ηλεκτρικής επιτάχυνσης όσο ανεβάζεις ρυθμό, ενώ το τιμόνι είναι ελαφρύ και από την έκδοση Easy έχει ηλεκτρική υποβοήθηση. Από το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο επιλέγεις την ένδειξη S και η απόκριση στο γκάζι γίνεται αμεσότερη.
Τιμές
Στην ελληνική αγορά η αρχική τιμή του νέου YOYO διαμορφώνεται στα 12.990 ευρώ {περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2” (3.000 ευρώ) και η επιδότηση για νέους έως 29 ετών (1.000 ευρώ)}, ενώ στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο και τον εξοπλισμό. Στόχος του είναι να αποκτήσει στις πόλεις το κοινό που αναζητά ένα ευέλικτο, οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον όχημα για τις καθημερινές μετακινήσεις.