Η Xpeng, η κινεζική startup ηλεκτρικών οχημάτων, παρουσίασε την Παρασκευή δύο από τα εμβληματικά της αυτοκίνητα σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.
Οργανώνει μεθοδικά την επιθετική της πολιτική σε διεθνές επίπεδο και πολλοί είναι εκείνοι που σπεύδουν να πουν «τρέμε Tesla». Το ερώτημα είναι αν θα …τρέμουν σε λίγο και Ευρωπαίοι κατασκευαστές.
Η εταιρεία με έδρα το Γκουανγκτζού, στη νότια Κίνα, δήλωσε ότι μια ανανεωμένη έκδοση του σεντάν P7 και του σπορ SUV της G9 είναι διαθέσιμα για παραγγελία στη Δανία, τη Νορβηγία, την Ολλανδία και τη Σουηδία.
Ο Μπράϊαν Γκου, πρόεδρος της Xpeng, δήλωσε ότι η κυκλοφορία των δύο μοντέλων «αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο» καθώς η εταιρεία αναπτύσσει την ευρωπαϊκή της παρουσία.
Η Xpeng προσπάθησε να αμφισβητήσει την Tesla στην Κίνα, ωστόσο παραμένει σημαντικά πίσω από την αυτοκινητοβιομηχανία του Ίλον Μασκ όσον αφορά τις παραδόσεις. Τώρα, επιδιώκει να επεκταθεί σε άλλες αγορές, μετά από μια δύσκολη χρονιά στην Κίνα η οποία επλήγη από πτώση της ζήτησης.
Αυτό θα μπορούσε να φέρει την Xpeng σε τροχιά σύγκρουσης με την Tesla στις νέες αγορές.
Συνολικά, η Xpeng έχει τιμολογήσει το P7 sedan της κάτω από το αντίστοιχο της Tesla στη Δανία, τη Νορβηγία, την Ολλανδία και τη Σουηδία, ακόμη και σε μια εποχή που η αμερικανική κατασκευάστρια EV μειώνει τις τιμές παγκοσμίως για να αυξήσει τις πωλήσεις.
Η Xpeng ισχυρίζεται ότι το P7 sedan της μπορεί να διανύσει 576 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση με τιμή εκκίνησης στην Ολλανδία τα 49.990 ευρώ. Το Model 3 Long Range της Tesla, που διεκδικεί 602 χιλιόμετρα αυτονομία με μία μόνο φόρτιση, κοστίζει 52.990 στην Ολλανδία.
Ωστόσο, το SUV G9 της Xpeng έχει υψηλότερη τιμή από το Model Y της Tesla, τον πλησιέστερο ανταγωνιστή του. Η Xpeng λέει ότι το G9 της μπορεί να ταξιδέψει έως και 570 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Το Model Y Long Range της Tesla μπορεί να ταξιδέψει έως και 533 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Η Xpeng έχει τιμολογήσει το G9 της στα 57.990 ευρώ στην Ολλανδία έναντι 53.990 ευρώ για το Model Y Long Range της Tesla, ως παράδειγμα σύγκρισης τιμών.
Η Xpeng θα αντιμετωπίσει έντονο ανταγωνισμό στην Ευρώπη, όχι μόνο από την Tesla αλλά και από άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και ευρωπαϊκούς γίγαντες αυτοκινήτων όπως η Volkswagen, η οποία έχει στοιχηματίσει το μέλλον της στα ηλεκτρικά οχήματα.
Στο μεταξύ, η Nio, o Κινέζος αντίπαλος της Xpeng, άρχισε να παραδίδει ορισμένα αυτοκίνητα στη Νορβηγία ήδη από τα τέλη του 2021. Η Xpeng άνοιξε τα φυσικά καταστήματα στην Ευρώπη πέρυσι και κυκλοφόρησε μαζικά τα P5 sedan .