Ένα ηλεκτρικό supercar με αρκετά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά είναι το νέο YangWang U9, το οποίο έκανε πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης.
Προφανώς η μάρκα YangWang σας είναι άγνωστη, όμως ίσως γνωρίζετε τον κινεζικό κολοσσό BYD, στον οποίο ανήκει. Ας ξεκινήσουμε με το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του YangWang U9, την προηγμένη ανάρτηση “Disus-X” που του επιτρέπει να «χορεύει» και να κινείται με τρεις μόνο τροχούς.
Αν νομίζετε ότι υπερβάλουμε δείτε στο παρακάτω video το YangWang U9 να βγαίνει στη σκηνή, λικνίζοντας το «κορμί» του αριστερά-δεξιά, αλλά και πάνω-κάτω! Σύμφωνα με την κινέζικη εταιρεία η ανάρτηση “Disus-X” έχει στη φαρέτρα της τα συστήματα Intelligent Damping Body Control System (Disus-C), Intelligent Hydraulic Body Control System (Disus-P), και Intelligent Air Body Control System (Disus-A) που της επιτρέπουν κάθετη, πλευρική και διαμήκη κίνηση ελέγχου.
Μάλιστα το YangWang U9 μπορεί ακόμα και να αναπηδά χρησιμοποιώντας την κινητική ισχύ της ανάρτησης. Ωστόσο η ανάρτηση “Disus-X” στόχο έχει να ενισχύσει κυρίως την ασφάλεια, να ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο ανατροπής, να βοηθήσει στην απότομη επιτάχυνση και στο δυνατό φρενάρισμα.
Στο επόμενο βίντεο το νέο YangWang U9 μας δείχνει ακόμα ένα ταλέντο του, καθώς κινείται κανονικότατα, παρότι του λείπει ο ένας τροχός. Προφανώς δε μιλάμε για κάποιο προσόν με καθημερινή χρήση, αλλά μπορεί να φανεί σωτήριο σε περίπτωση που βγει ένας τροχός εν κινήσει ή σκιστεί το ελαστικό και χάσει απότομα όλο τον αέρα του.
Να υπενθυμίσουμε όμως και με το σχετικό video ότι πολλά χρόνια πριν η Citroen μας είχε δείξει ανάλογα πλάνα με κίνηση σε τρεις τροχούς, χάρη στην περίφημη υδροπνευματική της ανάρτηση.
https://youtu.be/O7AijogHtRc
Το ηλεκτρικό YangWang U9 σε αριθμούς
Από την πλευρά της η BYD τονίζει ότι η ανάρτηση “Disus-X” αναπτύχθηκε εσωτερικά και από το μηδέν και είναι η πρώτη κινέζικη με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Τέλος, να αναφέρουμε και τα εξίσου εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά του YangWang U9. Συνδυάζοντας τέσσερις ηλεκτροκινητήρες παράγει συνδυαστικά 1.10 ίππους και 1.280 Nm ροπής, ενώ μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός μόλις 2 δευτ. Με μια πλήρη φόρτιση, η μπαταρία του υπόσχεται αυτονομία που φτάνει τα 700 χλμ.