Τα Yaris Cross και Aygo X είναι τα επόμενα μοντέλα που η Toyota θα παρουσιάσει στο ευρωπαϊκό κοινό, με τα οποία η ιαπωνική μάρκα θέλει να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις της.
Το περισσότερο βάρος μεταξύ των δύο νέων μοντέλων θα πέσει στο Yaris Cross, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Toyota Ευρώπης, Matthew Harrison. Ο λόγος είναι ότι η κατηγορία των B-SUV στην οποία θα τοποθετηθεί το Yaris Cross είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη σε ολόκληρη την ήπειρο με 1.73 εκατομμύρια πωλήσεις.
Πειραγμένο Toyota Yaris τα βάζει με Porsche Cayman. Σε ποιο θα ποντάρατε; (video)
Το Toyota Yaris Cross παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2020, με την παραγωγή του να αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο διάστημα στην περιοχή Valenciennes της Γαλλίας, εκεί όπου παράγεται και το κανονικό Yaris.
Το Yaris Cross θα χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με την κανονική έκδοση του μοντέλου, η οποία ονομάζεται GA-B, όμως το διαφορετικό αμάξωμα έχει οδηγήσει σε μεγαλύτερες διαστάσεις, οι οποίες είναι 4.180/1.765/1.560 χλστ. για μήκος/πλάτος/ύψος. Αυτό έχει αποτέλεσμα να αυξηθούν και οι εσωτερικοί χώροι.
Η πιο δημοφιλής επιλογή κινητήρα αναμένεται να είναι η υβριδική. Σε αυτή έχουμε βενζινοκινητήρα VVT-i 1.5 λίτρων που θα συνδυάζεται είτε με δύο, είτε με τρεις ηλεκτροκινητήρες. Στην πρώτη περίπτωση το αυτοκίνητο θα είναι προσθιοκίνητο, ενώ στη δεύτερη θα έχει τετρακίνηση. Σε κάθε περίπτωση η απόδοση θα φτάνει τους 116 ίππους και τα 120 Nm ροπής. Τα μοναδικά άλλα μοντέλα στην κατηγορία που προσφέρουν τετρακίνηση είναι τα Dacia Duster, Suzuki Vitara και Hyundai Kona.
Η Toyota εκτιμά ότι το Yaris Cross θα φτάσει τις 150.000 πωλήσεις ανά έτος, όντας με αυτόν τον τρόπο μία από τις 5 πιο δημοφιλείς προτάσεις της κατηγορίας.
Περίπου την ίδια περίοδο που θα αρχίσουν οι πωλήσεις του Yaris Cross, θα γίνει και η παρουσίαση του Aygo X. Η Toyota είναι από τις λίγες εταιρείες που συνεχίζουν να έχουν παρουσία στα αστικά μοντέλα.
Το Aygo που κυκλοφορεί τώρα αποτελεί προϊόν συνεργασίας ανάμεσα στους Ιάπωνες, την Peugeot και τη Citroen, με τα 108 και C1, αντίστοιχα.
Στην επόμενη γενιά οι γαλλικές μάρκες θα αποχωρήσουν από τη συνεργασία, οπότε η Toyota θα συνεχίσει μόνη της. Επιπλέον, ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου αλλάζει. Πλέον θα είναι crossover καθώς θα αυξηθεί η απόστασή του από το έδαφος. Αυτός είναι ο λόγος που πλέον θα ονομάζεται Aygo X.
Η παραγωγή του Aygo X που θα χρησιμοποιεί μια πιο κοντή εκδοχή της πλατφόρμας GA-B που θα δούμε και στο Yaris Cross, αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2021 στο εργοστάσιο που βρίσκεται στην περιοχή Kolin Της Τσεχίας.
Λόγω των Yaris Cross και Aygo X η Toyota λεχει αναθεωρήσει τους στόχους πωλήσεων προς τα πάνω. Έτσι, για το 2021 στοχεύει σε 1.2 εκατομμύρια μονάδες (προηγούμενη εκτίμηση στα 1.1 εκατομμύρια), ενώ για το 2024 ο στόχος είναι στα 1.5 εκατομμύρια μονάδες (προηγούμενη εκτίμηση στα 1.4 εκατομμύρια.