Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας σχεδιάζουν μέσα στα επόμενα χρόνια να αυξήσουν τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία όμως δε θα χρησιμοποιούν μπαταρίες αλλά θα κινούνται με υδρογόνο.
Με την πρώτη ματιά η παραπάνω πρόταση δείχνει να μην αφορά τους καταναλωτές εκτός Κίνας.
Είναι όμως έτσι; Η απάντηση είναι όχι.
Από τη στιγμή που η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη, ό,τι συμβαίνει εκεί, σταδιακά θα ισχύσει και στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου. Τρανό παράδειγμα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία. Αν και φαινόταν ότι σταδιακά θα καταλήγαμε εκεί, οι κατασκευαστές ασχολήθηκαν πιο συστηματικά όταν η κινεζική κυβέρνηση θέσπισε αυξημένα κίνητρα για την απόκτηση οχημάτων αυτού του είδους. Τα κίνητρα έφεραν αύξηση των σχετικών πωλήσεων, οπότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες επένδυσαν περισσότερα χρήματα ώστε να βελτιώσουν το προϊόν.
Αν κρίνουμε, λοιπόν, από την πορεία που ακολούθησαν τα ηλεκτρικά με μπαταρία, μάλλον το μέλλον ανήκει στο υδρογόνο.
Ας δούμε το γιατί.
Μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένεται η κυβέρνηση της Κίνας να ανακοινώσει κίνητρα για την αγορά υδρογονοκίνητων οχημάτων. Έχοντας αυτό κατά νου, η SAIC Motor, η μεγαλύτερη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, αναφέρει ότι μέχρι το 2025 θέλει να έχει πουλήσει 10.000 μοντέλα με καύσιμο το υδρογόνο.
Στο ίδιο μήκος κύματος, η Beiqi Foton Motor αρχικά στόχευε μέχρι το 2023 να έχει πουλήσει 4.000 μοντέλα, όμως τώρα ο στόχος αναθεωρήθηκε προς τα πάνω. Πλέον η εταιρεία θέλει μέσα στα επόμενα 3 χρόνια να διαθέσει 15.000 μοντέλα. Η Beiqi Foton Motor ανήκει στον όμιλο της BAIC και κατασκευάζει επαγγελματικά οχήματα.
Αυτή τη στιγμή τα νούμερα των υδρογονοκίνητων μοντέλων στην Κίνα είναι μικρά. Υπολογίζεται ότι σε όλη τη χώρα υπάρχουν περίπου 7.000, όταν τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά ξεπερνούν τα 4 εκατομμύρια.
Τα κίνητρα υπέρ του υδρογόνου θα υποχρεώνουν τις τοπικές αρχές αλλά και τις επιχειρήσεις να κατασκευάσουν τις κατάλληλες υποδομές, ώστε σταδιακά αν κάποιος αγοράσει αυτοκίνητο που κινείται με υδρογόνο, να ξέρει ότι μπορεί να κινηθεί με άνεση.
Επιπλέον, σε κάποιες πόλεις θα λειτουργήσουν πιλοτικά συστήματα γύρω από τα υδρογονοκίνητα οχήματα. Αυτές οι πόλεις εκτιμάται ότι θα είναι το Πεκίνο, η Σανγκάη, το βόρειο τμήμα της επαρχίας Σανζί και το ανατολικό της επαρχίας Ζιανγκσού.
Η εικόνα που θέλει το υδρογόνο να είναι το καύσιμο της επόμενης μέρας συμπληρώνεται από το γεγονός ότι ήδη κάποιες εταιρείες έχουν ανακοινώσει τη διάθεση σχετικών μοντέλων στην Κίνα. Μεταξύ αυτών συναντάμε τις Toyota και Hyundai. Τελευταίο κομμάτι που ολοκληρώνει το παζλ είναι η πρόθεση 5 κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών να ξεκινήσουν την παραγωγή ενεργειακών κυψελών. Για το σκοπό αυτό οι Beijing Automobile Group, FAW, Beijing SinoHytec, Dongfeng Motor και Guangzhou Automobile Group θα συνεργαστούν με την Toyota.
Έχοντας ξεκινήσει αρκετά χρόνια πριν την ενασχόλησή τους με το υδρογόνο, οι Ιάπωνες έχουν πλέον επαρκή τεχνογνωσία. Αυτό ακριβώς θέλουν να “εκμεταλλευτούν” οι Κινέζοι.