Ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας, Toyota , μαζί με τρεις άλλους εταίρους, θα εργαστεί για την ανάπτυξη ηλεκτρικών φορτηγών ελαφρών κυψελών καυσίμου με σκοπό την κυκλοφορία τους στην Ιαπωνία, το επόμενο έτος.
Σε ανακοίνωσή της, η Toyota είπε ότι θα συνεργαστεί με την Isuzu , την Hino Motors και την Commercial Japan Partnership Technologies Corporation για το project.
Τόσο η Isuzu όσο και η Hino ανέβασαν την ίδια δήλωση με την Toyota στις αντίστοιχες ιστοσελίδες τους.
Μια πιθανή περίπτωση χρήσης για τα οχήματα κυψελών καυσίμου θα μπορούσε να είναι στον τομέα των σούπερ μάρκετ και των καταστημάτων ψιλικών, όπου η Toyota είπε ότι τα ελαφρά φορτηγά «απαιτείται να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις για πολλές ώρες και να εκτελούν πολλαπλές εργασίες παράδοσης σε μια μέρα». Η εταιρεία ανέδειξε επίσης τον γρήγορο ανεφοδιασμό ως απαίτηση για οχήματα που λειτουργούν σε αυτόν τον τομέα.
«Η χρήση της τεχνολογίας FC (κυψέλες καυσίμου), η οποία λειτουργεί με υδρογόνο υψηλής ενεργειακής πυκνότητας και έχει μηδενικές εκπομπές CO2 κατά την οδήγηση, θεωρείται αποτελεσματική υπό τέτοιες συνθήκες λειτουργίας», σημείωνε η ανακοίνωση.
Σύμφωνα με την εταιρεία, μια έξοδος στην αγορά προγραμματίζεται για μετά τον Ιανουάριο του 2023, με ελαφρά φορτηγά κυψελών καυσίμου που χρησιμοποιούνται σε εγκαταστάσεις διανομής στην επαρχία Φουκουσίμα και άλλα έργα στο Τόκιο.
Η Hino Motors είναι μέρος του Ομίλου Toyota, ενώ η CJPT ιδρύθηκε από τις Isuzu, Toyota και Hino το 2021.
Η Toyota άρχισε να εργάζεται για την ανάπτυξη οχημάτων με κυψέλες καυσίμου – όπου το υδρογόνο από μια δεξαμενή αναμιγνύεται με οξυγόνο, παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια – το 1992.
Το 2014, λάνσαρε το Mirai, ένα σεντάν κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Η επιχείρηση λέει ότι τα οχήματά της με κυψέλες καυσίμου δεν εκπέμπουν «τίποτα παρά μόνο νερό από την εξάτμιση».
Παράλληλα, με το Mirai, η Toyota συνέβαλε στην ανάπτυξη μεγαλύτερων οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Αυτά περιλαμβάνουν ένα λεωφορείο που ονομάζεται Sora και πρωτότυπα φορτηγών βαρέως τύπου.
Μαζί με τις κυψέλες καυσίμου, η Toyota εξετάζει τη χρήση υδρογόνου και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Οι Suzuki , Daihatsu, Toyota και CJPT ανακοίνωσαν, επίσης, σχέδια για την προώθηση ηλεκτρικών μίνι επαγγελματικών οχημάτων με μπαταρία στην αγορά το οικονομικό έτος 2023 –σημειώνεται πως η Daihatsu είναι και αυτή θυγατρική της Toyota, ενώ, στις 31 Μαρτίου 2022, η Toyota είχε ποσοστό 4,9% στη Suzuki.
«Το μίνι-εμπορικό van BEV (ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία) που αναπτύχθηκε από αυτές τις τέσσερις εταιρείες θα χρησιμοποιηθεί σε έργα κοινωνικής υλοποίησης στην επαρχία Φουκουσίμα και στο Τόκιο», ανέφερε η ανακοίνωση. Ενώ η Toyota είναι γνωστή για τα υβριδικά οχήματα και τα οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, προσπαθεί, ταυτόχρονα, να σημειώσει πρόοδο στην ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικών μπαταριών, όπου εταιρείες όπως η Tesla και η Volkswagen ανταγωνίζονται έντονα η μία την άλλη.