Το YouTube αφαίρεσε δύο βίντεο από την πλατφόρμα του που έδειχναν τους οδηγούς της Tesla να πραγματοποιούν ερασιτεχνικές δοκιμές ασφάλειας οχημάτων χρησιμοποιώντας τα δικά τους παιδιά αντί για ενηλίκους πεζούς.
Οι δοκιμές επρόκειτο να προσδιορίσουν εάν ένα αργά κινούμενο Tesla εξοπλισμένο με τα πιο πρόσφατα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της εταιρείας θα αποφύγει αυτόματα τη σύγκρουση με πεζούς -στην περίπτωση αυτή παιδιά- που περπατούν ή στέκονται ακίνητοι στο δρόμο…
Η Έλενα Χερνάαντεζ, υπεύθυνη επικοινωνίας πολιτικής του YouTube, που ρωτήθηκε σχετικά την Παρασκευή το βράδυ, απάντησε ως εξής:
«Το YouTube δεν επιτρέπει περιεχόμενο που δείχνει έναν ανήλικο να συμμετέχει σε επικίνδυνες δραστηριότητες ή να ενθαρρύνει ανηλίκους να κάνουν επικίνδυνες δραστηριότητες.
Μετά από έλεγχο, διαπιστώσαμε ότι τα βίντεο που μας γνωστοποίησαν παραβιάζουν τις αρχές μας περί επιβλαβών και επικίνδυνων καταστάσεων και, ως εκ τούτου, καταργήσαμε το περιεχόμενο».
Η εν λόγω πολιτική που ανέφερε το YouTube αφορά επιβλαβές και επικίνδυνο περιεχόμενο.
Η εταιρεία αφαιρεί βίντεο που ενθαρρύνουν επικίνδυνες ή παράνομες δραστηριότητες που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρή σωματική βλάβη ή θάνατο, όταν τα γνωρίζει.
Ο εκπρόσωπος είπε: «Συγκεκριμένα, δεν επιτρέπουμε περιεχόμενο που δείχνει ή ενθαρρύνει ανηλίκους σε επιβλαβείς καταστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε τραυματισμό, συμπεριλαμβανομένων επικίνδυνων ακροβατικών, τολμηρές δραστηριότητες ή φάρσες».
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο ότι η Tesla διαθέτει τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της στις ΗΠΑ ως ένα τυπικό πακέτο που ονομάζεται Autopilot και μια premium επιλογή που ονομάζεται Full Self-Driving (ή FSD) που κοστίζει $12.000 εκ των προτέρων ή $199 το μήνα.
Προσφέρει, επίσης, σε ορισμένους οδηγούς πρόσβαση σε ένα πειραματικό πρόγραμμα που ονομάζεται Full Self-Driving Beta, εάν επιτύχουν υψηλή βαθμολογία στις δοκιμές ασφάλειας εντός του οχήματος της εταιρείας.
Προσοχή -για να τα λέμε όλα: Κανένα από αυτά τα συστήματα δεν καθιστά τα αυτοκίνητα της Tesla αυτοοδηγούμενα, ούτε ασφαλή στη χρήση χωρίς οδηγό πίσω από το τιμόνι, προσεκτικό στο δρόμο και ικανό να κατευθύνει, να φρενάρει ή να επιταχύνει σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Τα εγχειρίδια ιδιοκτητών της Tesla προειδοποιούν τους οδηγούς ότι τα συστήματα δεν κάνουν τα αυτοκίνητά τους αυτόνομα.
Σε ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε στις 14 Αυγούστου, ιδιοκτήτης και επενδυτής της Tesla στην εταιρεία υπό την ηγεσία του Ίλον Μασκ, ο Ταντ Παρκ, οδήγησε ένα όχημα Model 3 με οκτώ μίλια την ώρα προς ένα από τα παιδιά του σε δρόμο στην περιοχή του κόλπου του Σαν Φρανσίσκο.
Κανείς δεν τραυματίστηκε στο τεστ, αλλά, κάθε λογικός άνθρωπος μπορεί να κρίνει το γεγονός ως απαράδεκτο.
Από εκεί και πέρα, το βίντεο είχε δεκάδες χιλιάδες προβολές προτού το YouTube και ένα τμήμα της Google, η Alphabet, το καταργήσουν.
Να σημειωθεί, δε, για την ιστορία, πως η ίδια η Alphabet κατέχει επίσης την Waymo, την εταιρεία ανάπτυξης τεχνολογίας αυτόνομων οχημάτων και διαχείρισης robotaxi.
Ο Παρκ είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volt Equity και διαχειριστής χαρτοφυλακίου ενός ETF που εστιάζει στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης που ονομάζεται VCAR. «Έχω βιώσει ο ίδιος το προϊόν και πιστεύω στις επενδύσεις μου», είπε ο ίδιος στο δίκτυο CNBC. «Πήραμε εκτεταμένες προφυλάξεις ασφαλείας ώστε τα παιδιά να μην κινδυνεύσουν ποτέ»…
Σε ένα συναφές email, ο Παρκ έγραψε: «Πρώτα δοκιμάσαμε ένα μανεκέν, μετά δοκιμάσαμε με έναν ψηλό μπασκετμπολίστα, μετά τελικά ένα παιδί στάθηκε και το άλλο παιδί μου διέσχισε τον δρόμο».
Είπε ότι το αυτοκίνητο δεν έτρεχε ποτέ περισσότερο από οκτώ μίλια την ώρα και εξήγησε: «Διασφαλίσαμε ότι το αυτοκίνητο αναγνώρισε το παιδί. Ακόμα κι αν το σύστημα αποτύγχανε εντελώς, ήμουν έτοιμος να αναλάβω ανά πάσα στιγμή.
Είχα την αίσθηση του πότε θα χρειαζόμουν να φρενάρω αν το αυτοκίνητο δεν επιβραδύνει αρκετά» (το γεγονός θα μπορούσε να επισύρει και εισαγγελική παρέμβαση, πάντως…).
Οι δοκιμές ήταν επιτυχείς κατά την άποψη του Παρκ, επειδή το αυτοκίνητο επιβράδυνε και δεν χτύπησε κανένα αντικείμενο, πεζό ή τα παιδιά του. Ερωτηθείς αν θα το έκανε ξανά, είπε: «Δεν νομίζω ότι χρειάζονται περαιτέρω τεστ, αλλά αν το έκανα, ναι, θα έκανα ξανά αυτό το τεστ». «Εννοείται πως δεν θα συνιστούσα στους ανθρώπους να το δοκιμάσουν σκόπιμα στο σπίτι», πρόσθεσε.
Ο Παρκ διεξήγαγε τις δοκιμές εν μέρει ως αντίκρουση σε μια εθνική διαφημιστική καμπάνια από τον ιδρυτή της εταιρείας λογισμικού Νταν Ο’ Ντάουν που επέκρινε τα χαρακτηριστικά υποστήριξης οδηγού της Tesla.
Το βίντεο, που τώρα καταργήθηκε, δημοσιεύτηκε σε ένα κανάλι YouTube με το όνομα Whole Mars Catalog, το οποίο διευθύνει ο Ομάρ Κουάζι, μέτοχος και κύριος υποστηρικτής της Tesla στα κοινωνικά δίκτυα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Ίλον Μασκ , αλληλεπιδρά συχνά με το blog και τον Κουάζι στο Twitter.
Εκτός από το YouTube, το CNBC επικοινώνησε με το DMV της Καλιφόρνια και την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας για να ρωτήσει εάν τέτοια βίντεο είναι ασφαλή ή νόμιμα. Η NHTSA δήλωσε στις 16 Αυγούστου, «Η NHTSA προειδοποιεί το κοινό ότι θα μπορούσε να είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για οποιονδήποτε να προσπαθήσει να δοκιμάσει μόνος του τεχνολογίες οχημάτων. Κανείς δεν πρέπει να ρισκάρει τη ζωή του ή τη ζωή οποιουδήποτε άλλου, για να δοκιμάσει την απόδοση της τεχνολογίας των οχημάτων».
Το πρακτορείο σημείωσε επίσης, ότι: «Όπως έχει δηλώσει με συνέπεια η NHTSA, κανένα όχημα που είναι διαθέσιμο για αγορά σήμερα δεν είναι ικανό να κινείται μόνο του. Οι πιο προηγμένες τεχνολογίες οχημάτων που διατίθενται για αγορά σήμερα παρέχουν βοήθεια στον οδηγό και απαιτούν έναν πλήρως προσεκτικό οδηγό-φυσικό πρόσωπο ανά πάσα στιγμή, που εκτελεί την οδήγηση και παρακολουθεί το περιβάλλον.
Το DMV της Καλιφόρνια είπε στο CNBC μέσω email: «Καθώς οι προηγμένες τεχνολογίες οχημάτων γίνονται πιο ευρέως διαθέσιμες, η DMV μοιράζεται τις ίδιες ανησυχίες με άλλους ενδιαφερόμενους για την ασφάλεια της κυκλοφορίας σχετικά με την πιθανότητα παρεξήγησης ή κακής χρήσης αυτών των χαρακτηριστικών από τον οδηγό.
Η DMV έχει υποδείξει προηγουμένως στην Tesla και συνεχίζει να τονίζει τη σημασία της παροχής σαφούς και αποτελεσματικής επικοινωνίας στους πελάτες, τους αγοραστές και το ευρύ κοινό σχετικά με τις δυνατότητες, τους περιορισμούς και την προβλεπόμενη χρήση οποιασδήποτε τεχνολογίας οχημάτων».
Η California DMV ισχυρίστηκε πρόσφατα ότι η Tesla εμπλέκεται σε παραπλανητικό μάρκετινγκ ή ψευδείς διαφημίσεις όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Βρίσκεται επίσης στη μέση μιας μακράς ανασκόπησης σχετικά με την ασφάλεια της τεχνολογίας της Tesla, συμπεριλαμβανομένου του FSD Beta.
Η αστυνομία στην πόλη όπου ο Παρκ διεξήγαγε τη δοκιμαστική κίνηση δεν απάντησε εγκαίρως για τη δημοσίευση. Η Tesla από την πλευρά της δεν προέβη σε κανένα σχόλιο, αν και ρωτήθηκε…