Η πρώτη επαφή με την κινέζικη Zeekr έγινε στο Γκέντεμποργκ της Σουηδίας χάρη στον κ. Σπύρο Φωτεινό, Διευθύνων Σύμβουλο της εταιρίας.
Ήταν κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής ραστώνης όπου ταξιδέψαμε στη Σουηδία για να οδηγήσουμε το πρώτο μοντέλο της Zeekr, το 001, το οποίο κοσμούσε το εξώφυλλο του motori mag τεύχος Αυγούστου, μετά την πρώτη μας εμπειρία πίσω από το τιμόνι του πολυτελούς 001.
Το Zeekr 001 έμοιαζε σαν ένα μήνυμα για το πως σκέπτονται οι Κινέζοι της Geely (ο Κινέζικος κολοσσός που έχει κάτω από την ομπρέλα Volvo, Polestar, Lotus, Lynk&co, LEVC) τα πολυτελή μοντέλα τους.
Η όλη παρουσία του Zeekr 001, ξεκίνησε από την ειδικά διαρρυθμισμένη αίθουσα, σε ένα παλιό εργοστάσιο στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.
Πίσω από τις σκουρόχρωμες κουρτίνες διακρίνονταν τα φωτιστικά σώματα από δύο αυτοκίνητα.
Οι πολυθρόνες σε fashion design ήταν για τους πολύ περιορισμένους εκπροσώπους των διεθνών ΜΜΕ. Μεταξύ αυτών και η χώρα μας, με το motori, που δεν απουσιάζει από τα μεγάλα γεγονότα της παγκόσμιας αυτοκίνησης.
Τα φώτα δυναμώνουν και στη φλατ σκηνή ανεβαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Zeekr, ο Σπύρος Φωτεινός. Δεν κρύβουμε τον ενθουσιασμό μας. Ελληνόπουλο στο τιμόνι αυτοκινητοβιομηχανίας. Γιατί, άλλωστε, να κρύψουμε τον ενθουσιασμό μας! Αισθανόμαστε περήφανοι όταν «καπετάνιοι» στις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι Έλληνες.
Ο κ. Φωτεινός, με πολύ καλά αγγλικά, αναλύει το όραμα της Zeekr και ότι η Ευρώπη είναι το δεύτερο και το πιο σημαντικό άνοιγμα της εταιρείας, καθώς μη ξεχνάμε ότι η αγορά της Ευρώπης δίνει με τις πωλήσεις τα prestige στα brands. Ούτε η αγορά των ΗΠΑ ούτε η Ασία, αλλά μόνο η Ευρώπη.
Η ομιλία του κ. Φωτεινού βγάζει πάθος, δεν είναι ξύλινη. Είναι πολύ καλά διαβασμένος και αναλύει σε βάθος. Δεν στέκεται στη μόδα της εποχής, που είναι οι οθόνες, οι οποίες μερικές μοιάζουν με mini TV.
Zeekr: Με δύο μοντέλα η είσοδος της εταιρίας στην Ευρώπη
Έχοντας εμφανιστεί στη σκηνή τα δύο μοντέλα με τα οποία η Zeekr επιχειρεί την είσοδό της στην Ευρώπη, το μεγάλο και πολυτελές sedan 001 αλλά και το πιο compact, το SUV Χ, (για το Zeekr X που οδηγήσαμε στη Στοκχόλμη διαβάστε εδώ) ο «Spyros», όπως τον αποκαλούσαν οι συνεργάτες του κατά την παρουσίαση, αναφέρεται στη δομή της πλατφόρμας, σχολιάζει τις αναρτήσεις για τα διπλά ψαλίδια για μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων για πίσω για το 001, τα γόνατα ΜακΦέρσον, και επίσης πολλαπλών συνδέσμων για πίσω για το SUV.
Αναφέρεται στις διαστάσεις, στη συνεργασία με τη Yamaha, στο Hi-Fi, για να ολοκληρώσει λέγοντας ότι τα Zeekr σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση των αναρτήσεων, το σύστημα διεύθυνσης, τα καθίσματα, αλλά και τη χαρτογράφηση των ηλεκτρονικών μονάδων είναι αποκλειστικά για την Ευρώπη. «Αύριο θα οδηγήσετε, μετά την ξενάγηση στο σχεδιαστικό κέντρο, το 001 και θα καταλάβετε πώς έχουμε φιλοσοφήσει την πολυτέλεια» είπε ολοκληρώνοντας την παρουσίαση ο Έλληνας διευθύνων σύμβουλος της Zeekr. Ακολούθησε δείπνο με κινεζικές γεύσεις και ωραίες συζητήσεις για την αυτοκίνηση, τη ζωή στη Σουηδία αλλά και στην Κίνα.
Το επόμενο πρωί ήταν προγραμματισμένη η ξενάγηση στο σχεδιαστικό κέντρο, στην αίθουσα με τους προσομοιωτές όπου δουλεύουν την επόμενη ημέρα (αυτόνομη οδήγηση), στην αίθουσα με τα κομπιούτερ και τα χιλιάδες καλώδια στους υπολογιστές. Ένας κύκλος ανάπτυξης και εργασιών πολλών πολλών δισεκατομμυρίων, με περίπου 900 άτομα να εργάζονται στο κέντρο αυτό. Eκεί είδαμε, μεταξύ των άλλων, και την ανάπτυξη του συστήματος τιμονιού.
Οι μηχανικοί, οι τεχνικοί και οι σχεδιαστές που εργάζονται στην αρχιτεκτονική οχημάτων, στην πρόωση, στο πλαίσιο και στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) συνεργάζονται επίσης με νεοφυείς επιχειρήσεις, κέντρα καινοτομίας και πανεπιστήμια στη Σουηδία και στο εξωτερικό, για να εξερευνήσουν νέα σενάρια βιώσιμης κινητικότητας.
Στο Γκέτεμπορκ ο ήλιος είναι με δόντια, ο αέρας πολύ φρέσκος, οπότε ένας μικρός περίπατος μέχρι να παραλάβουμε τα κλειδιά από το 001 αποτελεί μια ιδανική επιλογή. Παραλάβαμε το πιο πλούσιο σε εξοπλισμό, το Privilege, αλλά και το ισχυρό 001 με τους δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν για κάθε άξονα) απόδοσης 544 ίππων, με 686 Nm ροπής, 580 χλμ. αυτονομία, 3,8 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100, 200 χλμ./ώρα σε τελική, με ρυθμιζόμενες αναρτήσεις ως προς το ύψος, κίνηση στους δύο άξονες και ελαστικά 265/40-22.
Το «μικρό» 001 με έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση μόνο στον πίσω άξονα αποδίδει 272 ίππους με 343 Nm ροπής.
Από το ηλεκτρονικό κλειδί, μεγέθους πιστωτικής κάρτας, πιέζουμε το μπουτόν των θυρών και εμφανίζονται οι αναδυόμενες χειρολαβές.
Ανοίγουμε τη βαριά χωρίς πλαίσιο πόρτα και καθόμαστε στη θέση του οδηγού.
Μεγάλο σε διαστάσεις αυτοκίνητο χωρίς πλαίσιο στις πόρτες.
Βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον πολύ φροντισμένο. Πολύ παχιές μοκέτες, πολύ καλά επεξεργασμένα δερμάτινα καθίσματα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα με όλες τις λειτουργίες από την οθόνη ψυχαγωγίας -αφής φυσικά- 15,4 ιντσών.
Όλα από την οθόνη. Με δυο λόγια, ο παράδεισος των φίλων των gadgets, όπου κάλλιστα κάποιος μπορεί να περάσει πάνω από ένα 24ωρο εξερευνώντας όλες τις λειτουργίες και τις ενδείξεις. Προγραμματίζουμε το navi (θέλει να ασχοληθείς λίγο για να μάθεις τις λειτουργίες) και ξεκινάμε τη διαδρομή.
Στο Zeekr 001 η πολυτέλεια διάχυτη στο εσωτερικό
Έχουμε εντυπωσιαστεί με τη λεπτομέρεια και τη διάχυτη πολυτέλεια στο εσωτερικό του 001. Ακολουθώντας τον Κ.Ο.Κ., καθώς στη Σουηδία δεν παίζεις με τα όρια ταχύτητας, ακολουθούμε επαρχιακό δρόμο, όπου διακρίνουμε και κάτι κακοτεχνίες πέρα από τα σαμαράκια στις διασταυρώσεις.
Το πώς περνάει δεν περιγράφεται, πραγματικά μαγικό χαλί, «δουλειά» των αεροαναρτήσεων. Δείχνει ιδιαίτερα συμπαγής κατασκευή, με πολύ καλή αίσθηση τιμονιού, και μιλάμε για αυτοκίνητο με πλούσιες εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος, 4,96/2/1,56 μ., με 3 μ. μεταξόνιο, βάρος γύρω στους 2.2 τόνους, με κατανομή βάρους 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων και με μπαταρία 100 kWh από την κινεζική εταιρεία CALT (νικελίου, μαγνησίου, κοβαλτίου).
Τρομερή δουλειά σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά. Αθόρυβο, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους και με τρομερή έκρηξη ιπποδύναμης μόλις πατήσεις το γκάζι, ενώ στο εθνικό δίκτυο ξεπερνώντας τα όρια το 001 ταξίδευε σαν σαΐτα, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα ήχο και από το Yamaha sound system με τα 12 ηχεία.
Επιστρέφοντας στη βάση και βλέποντας τα Zeekr 001 γυαλιστερά και παραταγμένα, σκεφτήκαμε τα λόγια ενός στελέχους ευρωπαϊκού ομίλου, ο οποίος, χαζεύοντας ένα κινεζικό μοντέλο σε μια έκθεση της Γενεύης πριν από μερικά χρόνια, είχε σχολιάσει ότι «οι Κινέζοι θα μπουν δυνατά όταν είναι έτοιμοι στην αλλαγή της τεχνολογίας». Και όπως δείχνουν, είναι πολύ έτοιμοι. Θα περάσουν δύσκολα οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού όλα τα μεγαλοστελέχη μιλούν για κινεζική καταιγίδα.
Η Zeekr είναι μια μάρκα που ο όμιλος Geely θέλει να τοποθετήσει στο premium τμήμα της αγοράς, με τις πωλήσεις να ξεκινούν άμεσα από Ολλανδία (Άμστερνταμ) και Σουηδία (Στοκχόλμη). Θα ακολουθήσουν πόλεις-κλειδιά των ευρωπαϊκών πωλήσεων, όπως Βρυξέλλες, Κοπεγχάγη, Ντίσελντορφ, Λισαβόνα, Μαδρίτη, Μόναχο, Όσλο, Παρίσι, Ρώμη, Ζυρίχη, ενώ ο κ. Φωτεινός έχει στο πλάνο του και την Ελλάδα. Aργότερα όμως…
To αυτοκίνητο, όπως το είδαμε και όπως το οδηγήσαμε, είναι premium. Οι τιμές του 001 κυμαίνονται μεταξύ 59.450 και 67.450 ευρώ στην Ευρώπη. Τον λόγο πλέον έχουν οι καταναλωτές.