Πρώτη επαφή με το δεύτερο μοντέλο της κινέζικης Zeekr, που ετοιμάζεται για απόβαση στην Ευρώπη είχαμε με το crossover «Χ».
Στους δρόμους γύρω από τη Στοκχόλμη, οδηγήσαμε την πιο ισχυρή αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, την AWD με τους 428 ίππους.
Εδώ να αναφέρουμε ότι η Zeekr κατασκευάζει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Επιπλέον με την Zeekr βρισκόμαστε μπροστά σε μια ιστορική περίοδο για την αγορά της Ευρώπης, καθώς όλο και περισσότερα αυτοκίνητα από τη μακρινή Κίνα, συναντάμε πλέον στους δρόμους της.
Με την άφιξη των Κινέζικων αυτοκινήτων στην αγορά της Ευρώπης μάλλον τελειώνει αυτό που χαρακτήριζε τα κινέζικα προϊόντα, υπό την έννοια του «φθηνού και κακής ποιότητας».
Ζeekr X: Αλλάζει τη θεωρία περί των κινέζικων αυτοκινήτων
Με τα αυτοκίνητα, αυτό ανήκει στο παρελθόν. Όχι μόνο παρατηρώντας τα μοντέλα της Zeekr, αλλά υπάρχουν και άλλα brands “made in China” που το υπογραμμίζουν αυτό. Η Zeekr που γεννήθηκε το 2021 είναι από τα brands που ανατρέπουν αυτή τη «σκέψη».
Επιστροφή λοιπόν στο Zeekr X, το δεύτερο μοντέλο μετά το πολυτελές Ζeekr 001 που είχαμε οδηγήσει κατά την περίοδο του καλοκαιριού στο Γκέτεμποργκ.
Ας γνωρίζουμε λοιπόν καλύτερα το Zeekr X
To Ζeekr X αναπτύχθηκε στο κέντρο σχεδιασμού της Geely (ανήκει η Zeekr στον κινέζικο κολοσσό, όπως η Lotus και η Volvo) στο Γκέτεμποργκ.
Zeekr X: Αναπτύχθηκε στην παγκόσμια πλατφόρμα της Geely
Βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα SEA, πάνω στην οποία έχoυν «χτισθεί» τα Volvo EX30, Polestar 4, Smart #1, Smart #4, Zeekr 001.
Οι εξωτερικές διαστάσεις είναι σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4.432/1.836/1.566 χλστ. με μεταξόνιο 2.750 χλστ.
Σχεδιαστικά ακολουθεί πρωτότυπες γραμμές με έντονες ακμές και με πολύ επιθετικό μπροστινό μέρος με τους προβολείς να θυμίζουν το λογότυπο Zeekr, υποδηλώνοντας σχεδιαστικό χαρακτήρα.
Στο πλαϊνό μέρος οι ακμές ξεγελούν το μάτι καθώς οι επιφάνειες μετάλλου είναι αρκετές μεγάλες, ενώ στο πίσω μέρος η οροφή παρουσιάζει κάποια κλίση.
Τα πιο έντονα «κοψίματα» είναι στο πίσω μέρος με τα Led φώτα να χωρίζουν το κρύσταλλο από το υπόλοιπο σώμα της πόρτας των αποσκευών. Ενδιαφέρουσα είναι και η επιλογή τρισδιάστατων γραμμάτων στο πίσω μέρος, με την εργονομική επιλογή του κουμπιού ανοίγματος τοποθετημένο στο πάνω μέρος.
Οι ζάντες είναι 19 ίντσες για τον έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση πίσω ή 20 ιντσών για την έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες.
Να σημειωθεί επίσης ότι οι πόρτες είναι χωρίς πλαίσιο, υπογραμμίζοντας την όλη δομή της κατασκευής.
Επίσης στάνταρ είναι η πανοραμική ηλιοροφή με ειδική επεξεργασία για τις ακτίνες του ήλιου.
Να περάσουμε στο εσωτερικό. Εάν το εξωτερικό του Zeekr X προσφέρει τη διαφορετικότητα στον σχεδιασμό, το εσωτερικό ξεχωρίζει για το τεχνολογικό και ποιοτικό του επίπεδο.
Να προσθέσουμε και για τη σχεδίαση, αν και αυτό είναι άκρως υποκειμενικό, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι προσφέρει μια πολύ αξιοσέβαστη ποιότητα που γίνεται αμέσως αντιληπτή.
Τα μπουτόν και οι παραδοσιακοί διακόπτες απουσιάζουν παντελώς, κάτι που θα πρέπει να το συνηθίσουμε, καθώς όλες οι ρυθμίσεις γίνονται από την κεντρική οθόνη, 14,6 ιντσών, που όμως χρειάζεται να ασχοληθείς μαζί της.
Το εσωτερικό είναι άνετο. «Μυστικό» το πλάτος του αυτοκινήτου.
Η πρόσβαση είναι άνετη και υπάρχει γενικά χώρος, με θήκες μικροαντικειμένων μεταξύ των καθισμάτων με καλή στήριξη του σώματος.
Περίεργα σε design και τα κουμπιά για τα παράθυρα, ενώ οι χειρολαβές των θυρών είναι εσωτερικές.
Σημείο αναφοράς φυσικά το ηχοσύστημα της Yamaha με τα 13 ηχεία στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
Έφτασε η ώρα για να το οδηγήσουμε.
Πώς συμπεριφέρεται λοιπόν το Zeekr X;
Κατά την ευρωπαϊκή παρουσίαση με πολύ περιορισμένο αριθμό εκπροσώπων των ΜΜΕ, η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, απόδοσης 428 ίππους με 523 Nm ροπής.
H έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση πίσω αποδίδει 272 ίππους με 343 Nm ροπής.
Φυσικά έχουν και διαφορετικά βάρη. 1.855 κιλά το πισωκίνητο και 1.960 κιλά το AWD.
Η όρεξη όμως ανοίγει μόλις εκκινήσεις τo Ζeekr X AWD, καθώς για τα 0-100 χλμ. το χρονόμετρο σταματάει στα 3,8 δευτ. Καθόλου άσχημη τιμή.
Είναι σίγουρα εντυπωσιακό, καθώς όλα τα ηλεκτροκίνητα διακρίνονται για το «πέταγμά» τους από την εκκίνηση, αλλά γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η επιτάχυνση δεν είναι το παν, ειδικά σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.
Μάλιστα, το Zeekr X συμπεριφέρεται καλά στο δρόμο, ενώ διατηρεί τα χαρακτηριστικά του ως ιδανικό crossover για την καθημερινότητα.
Oι αναρτήσεις ήταν κάπως μαλακές, ειδικά οι πίσω (γόνατα Μακ Φέρσον για μπροστά πολλαπλών συνδέσμων για πίσω), αλλά όπως μας είπε ο κ. Σπύρος Φωτεινός, διευθύνων σύμβουλος της Zeekr, τα Zeekr X που έρχονται στην αγορά της Ευρώπης θα φέρουν άλλες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, θα είναι πιο σφιχτές.
Οδηγώντας λοιπόν πέριξ της Στοκχόλμης και ακολουθώντας ευλαβικά τα όρια ταχύτητας συνειδητοποιείς ότι, στα χέρια σου έχεις ένα άνετο και φιλικό αυτοκίνητο με πολύ καλή απόκριση στο πεντάλ του φρένου, η οποία αίσθηση ρυθμίζεται στο πως τη θέλει ο κάτοχος.
Υπάρχουν και τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις που αλλάζουν τη απόκριση των ηλεκτροκινητήρων, αλλά και την αίσθηση του τιμονιού (ρυθμίσεις από το μενού της κεντρικής οθόνης) ενώ εμείς συνεχίσαμε την οδήγηση έχοντας την επιλογή «one pedal» που ανακτά ενέργεια, κάθε φορά κατά την οποίαν αφήνεις το πεντάλ του γκαζιού.
Η ορατότητα πίσω δεν είναι τόσο επαρκής, καθώς υπάρχει «τυφλό» σημείο στην τελευταία κολόνα του αμαξώματος, αλλά το σύστημα κάμερας 360 μοιρών δίνει λύσεις στο παρκάρισμα.
Στην οδήγηση θέλει προσοχή κυρίως στα σταυροδρόμια και στις πλατείες.
Η μπαταρία είναι χωρητικότητας 69 kWh με στοιχεία NMC (νικέλιο-μαγγάνιο-κοβάλτιο) κατασκευασμένα από την Catl. Η φόρτιση γίνεται μέσω εναλλασσόμενου ρεύματος έως 22 kWh, ενώ η συνεχής φόρτιση φτάνει τα 150 kWh.
Η φάση φόρτισης είναι απαραίτητη για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ειδικά όταν ταξιδεύετε. Αυτός είναι ο λόγος που η Zeekr έχει υπογράψει συμφωνία -ευρωπαϊκού χαρακτήρα- με την Plugsurfing, που ονομάζεται Zeekr Charge».
Με μία μόνο κάρτα και μέσω App (με δωρεάν μηνιαία συνδρομή για τον πρώτο χρόνο μετά την αγορά του αυτοκινήτου), o ιδιοκτήτης Zeekr δίνει τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση σε περισσότερα από 550.000 σημεία φόρτισης (στην Ευρώπη).
Αυτό είναι λοιπόν το Zeekr X, πολλή δύναμη από τους ηλεκτροκινητήρες, design προχώ, συνδυασμένο με άνεση και ποιότητα.
Και πως διακρίνεται η έκδοση RWD (πισωκίνητη) με την AWD (4κίνητη). Στο μπροστινό σήμα υπάρχει μια πορτοκαλί λεπτομέρεια.
Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων, καθώς δεν υπάρχει ορατό κάποιο άλλο σημείο στο αμάξωμα.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 44.990 ευρώ για τη δικίνητη έκδοση, και τα 49.490 ευρώ για την τετρακίνητη έκδοση.
Είναι σημαντικό, ωστόσο, να υπογραμμιστεί ότι δεν υπάρχουν πρόσθετες επιλογές, είναι πρακτικά μια μοναδική τιμή και σε 4 εξωτερικούς χρωματισμούς.
Για το τέλος αφήσαμε κάτι ξεχωριστό, που θα ενθουσιάσει τους φίλους των gadget.
Από την κεντρική οθόνη και μέσω του υπο-μενού μπορείτε να ομιλήσετε και να σας ακούσουν εκτός του αυτοκινήτου, στον περιβάλλοντα χώρο δηλαδή, ενώ υπάρχουν και μερικές επιλογές με διαφορετικούς ήχους, όπως νιαούρισμα, γαύγισμα, ή ο ήχος από ποδήλατο (το κουδούνι δηλαδή), αλλά και ο ήχος όταν έρχεται σε λειτουργία ο κινητήρας από τρακτέρ. Η κάθε επιλογή αναγράφεται στην κεντρική οθόνη.
Όρεξη να έχετε να «παίζετε» και να εκπλήξετε ευχάριστα τους φίλους σας, γιατί η ζωή θέλει χιούμορ.
Δείτε το βίντεο: