Το «παρών» δίνει η ZF στην Έκθεση CES (Consumer Electronics Show) 2023 στο Λας Βέγκας, όπου παρουσιάζει το εξελιγμένο αυτόνομο αστικό της λεωφορείο.
Μάλιστα δε βρίσκεται τυχαία στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, καθώς θα συνεργαστεί με τον πάροχο υπηρεσιών κινητικότητας στις Η.Π.Α, την Beep, για την παράδοση χιλιάδων αυτόνομων λεωφορείων τα επόμενα χρόνια.
Το νέο λεωφορείο της ZF με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4 θα χρησιμοποιείται κυρίως σε αστικά περιβάλλοντα και σε συνθήκες μικτής κυκλοφορίας. Έτσι συμπληρώνεται η σχετική της γκάμα, καθώς το υφιστάμενο αυτόνομο λεωφορείο της κινείται κυρίως σε ξεχωριστή λωρίδα κυκλοφορίας. Σύμφωνα με την ZF το νέο αστικό της λεωφορείο εξοπλίζεται με τεχνολογικά προηγμένους αισθητήρες, συστήματα lidar, ραντάρ και κάμερες που παρέχουν ακριβή ανίχνευση του περιβάλλοντος χώρου.
Παράλληλα χρησιμοποιείται η πλατφόρμα συνδεσιμότητας ZF ProConnect, η οποία επιτρέπει την επικοινωνία με την υποδομή και το cloud, καθώς με και τον υπερυπολογιστή ZF ProAI, όπου τα δεδομένα συγκλίνουν. Το λογισμικό αυτόνομης οδήγησης της ZF, ονομάζεται Virtual Driver, και έχει την ικανότητα να επεξεργάζεται τεράστιους όγκους πληροφοριών χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη. Όπως δηλώνει το όνομά του δεν απαιτείται η φυσική παρουσία κάποιου ανθρώπου οδηγού, επομένως δεν υπάρχει στο όχημα τιμόνι, ούτε πεντάλ. Έτσι δίνεται λύση στο πρόβλημα έλλειψης οδηγών σε τοπικό επίπεδο, αλλά και στην ανάγκη για συνεχή δρομολόγια.
Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο εξελιγμένο αυτόνομο αστικό λεωφορείο της ΖF χρησιμοποιεί μπαταρία χωρητικότητας που κυμαίνεται από 50-100 kWh, ενώ θα προσφέρει αυτονομία έως 128 χλμ. Η μέγιστη ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύξει σε πρώτη φάση θα είναι 40 χλμ./ώρα και αργότερα θα αυξηθεί στα 80 χλμ./ώρα. Συνολικά θα μπορεί να μεταφέρει 22 επιβάτες, εκ των οποίων οι 15 καθήμενοι. Μια αυτόματη ράμπα κάνει πιο εύκολη την επιβίβαση-αποβίβαση ατόμων με προβλήματα κινητικότητας, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν και ιμάντες για τη συγκράτηση των αναπηρικών αμαξιδίων.
Διαβάστε ακόμα