Όπως έχουμε γράψει άπειρες φορές η χρήση ζώνης ασφαλείας μπορεί να αποβεί σωτήρια σε ένα τροχαίο ατύχημα, ωστόσο η ZF βλέπει και μια εναλλακτική της χρήση.
Αυτό λοιπόν που προτείνει η ZF στις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι οι θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι έχουμε δει ανάλογη πρόταση από τη Mercedes, αλλά και ζώνες ασφαλείας να ενσωματώνουν ακόμα και αερόσακο. Σύμφωνα με τη ZF η δική της θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας διαθέτει ένα ειδικό πλέγμα με ενσωματωμένους αγωγούς θέρμανσης που αυξάνουν ελάχιστα το πάχος του ιμάντα. Αυτό διευκολύνει την ενσωμάτωση για τους κατασκευαστές οχημάτων και προσφέρει στους επιβάτες την ίδια άνεση με τις συμβατικές ζώνες ασφαλείας.
Η αίσθηση που προσφέρει περιγράφεται σαν μια ζεστή «αγκαλιά» για τον επιβάτη, ενώ η θερμοκρασία που αναπτύσσει κυμαίνεται από 36 έως 40 βαθμούς Κελσίου. Σημειώνεται ακόμα ότι έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει μια ομοιόμορφη αίσθηση ζεστασιάς κοντά στο σώμα. Όταν συνδυάζεται με το θερμαινόμενο κάθισμα και το θερμαινόμενο τιμόνι προσφέρει ακόμα πιο αποτελεσματική και γρήγορη ζεστασιά στο σώμα του οδηγού.
Το βασικό πλεονέκτημα όμως της θερμαινόμενης ζώνης ασφαλείας αφορά κυρίως τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, όπου η ενέργεια για το σύστημα κλιματισμού αντλείται από τη μπαταρία, καθώς δεν υπάρχει χρησιμοποιήσιμη σπατάλη θερμότητας, όπως με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Έτσι κατά τη διάρκεια του χειμώνα δε χρειάζεται η ενεργοποίηση της θέρμανσης καμπίνας που «τρώει» περισσότερη μπαταρία, ενώ μειώνεται η κατανάλωση ενέργειας και διατηρείται η αυτονομία, με τη ZF να κάνει λόγο για εξοικονόμηση 15%.
Διευκρινίζεται ακόμα ότι δεν τίθεται σε κίνδυνο η αποτελεσματικότητα της ζώνης ασφαλείας, ούτε απαιτούνται αλλαγές στη δομή και στον τρόπο ενσωμάτωσης στο κάθισμα. Τα στοιχεία επαφής για τα ηλεκτρικά κυκλώματα θέρμανσης είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην παρεμποδίζουν τη λειτουργία ή την ανάσυρση του ιμάντα. Πιστεύετε ότι θα δούμε στο μέλλον τις θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας να περνούν στην παραγωγή;