Τα νέα οχήματα γίνονται πιο προβληματικά, εν μέρει λόγω των καινούργιων τεχνολογιών, υποστηρίζει μελέτης ποιότητας της JD Power.
Σύμφωνα με την αρχική μελέτη ποιότητας του 2023, διαπιστώνονται πολλά προβλήματα από την πολυπλοκότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων συμπεριλαμβανομένων αυτών που αφορούν την ασφάλεια στην οδήγηση.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει ένα ευρύ φάσμα προβλημάτων ποιότητας, ένα φαινόμενο που δεν έχει παρατηρηθεί στην 37χρονη ιστορία της (Initial Quality Study)», δήλωσε ο Φρανκ Χάνλεϊ, ανώτερος διευθυντής συγκριτικής αξιολόγησης αυτοκινήτων στην JD Power. «Τα σημερινά νέα οχήματα είναι πιο σύνθετα, προσφέροντας συναρπαστική τεχνολογία, αλλά δεν ικανοποιούν πάντα τους ιδιοκτήτες».
Η αρχική μελέτη ποιότητας του 2023 διαπίστωσε ότι τα προβλήματα σε ολόκληρη τη βιομηχανία ανά 100 οχήματα αυξήθηκαν αριθμητικά κατά 12 σε 192, μεσοσταθμικά. Αυτό ακολουθεί μια αύξηση 18 προβλημάτων ανά 100 οχήματα στην περυσινή μελέτη, μια αύξηση που αποδόθηκε εκείνη την εποχή στις συνεχιζόμενες δυσκολίες της εφοδιαστικής αλυσίδας που ταλαιπώρησαν τον κλάδο κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.
Η μελέτη επισήμανε τα αυξανόμενα προβλήματα με προηγμένα χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού, όπως προειδοποιήσεις αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning) και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Emergency Brake Assist), καθώς και εκτεταμένα προβλήματα με τις θέσεις επαγωγικής φόρτισης (Wireless Charging) που έχουν προσθέσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τα smartphone των οδηγών.
Όμως, ενώ η έρευνα έδειξε ότι μέρος της φετινής αύξησης των προβλημάτων σχετίζεται με τις νέες τεχνολογίες, διαπίστωσε επίσης ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα με πράγματα που κάποτε θεωρούνταν βασικά, όπως πχ, τα χερούλια των θυρών. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, ίσως επηρεασμένες από την Tesla, έχουν προσθέσει χειρολαβές θυρών υψηλής τεχνολογίας σε νέα μοντέλα, ένα «προβληματικό πεδίο», σύμφωνα με τη μελέτη, με τα ηλεκτρικά οχήματα να αποτελούν 7 από τις 10 χειρότερες κατατάξεις.
JD Power: Οι χειρότεροι δείκτες σε Volvo, Polestar και Tesla
Dodge, Ram και Alfa Romeo του Ομίλου Stellantis ήταν οι καλύτερες, δηλαδή, με τα λιγότερα προβλήματα ανά 100 οχήματα, στην κορυφή της φετινής κατάταξης ποιότητας, ενώ οι κατασκευαστές Volvo, Polestar και Tesla ήταν στον… πάτο της λίστας, με 257 και 313 προβλήματα ανά 100 οχήματα, για τις δύο τελευταίες αντίστοιχα.
Μεταξύ των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, η General Motors είχε μια ισχυρή εμφάνιση, βάζοντας και τις τέσσερις μάρκες της – Chevrolet, GMC, Buick και Cadillac – στις 10 κορυφαίες μάρκες ως προς την ποιότητα.
Η Ford Motor δεν τα πήγε και τόσο καλά. Τόσο η μάρκα Ford όσο και η Lincoln ήταν κάτω από το μέσο όρο στον φετινό απολογισμό, με 201 και 208 προβλήματα ανά όχημα, αντίστοιχα.
Ενώ η κορεατική Hyundai και η Kia ήταν και οι δύο πολύ πάνω από το μέσο όρο, ως μακροπρόθεσμα πρότυπα ποιότητας, η Toyota, έπεσε πιο χαμηλά με 194 προβλήματα ανά 100 οχήματα, ελαφρώς χειρότερα από το μέσο όρο.
JD Power: Alfa Romeo, Porsche και Cadillac ψηλά στα premium
Οι κορυφαίες μάρκες μαζικής αγοράς για αρχική ποιότητα ήταν οι Dodge, Ram και Buick. Οι Alfa Romeo, Porsche και Cadillac βρέθηκαν στην κορυφή της κατάταξης των premium εμπορικών σημάτων.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων όπως η Tesla, η Polestar, η Lucid και η Rivian δεν θεωρούνται επίσημα μέρος της μελέτης επειδή δεν δίνουν στην JD Power επίσημη άδεια πρόσβασης στα δεδομένα πελατών -μια νομική απαίτηση σε 15 πολιτείες των ΗΠΑ.
Η JD Power μπόρεσε να υπολογίσει τις βαθμολογίες της για την Tesla και την Polestar με βάση τα αποτελέσματα που συγκέντρωσε σε άλλες πολιτείες. Τα μεγέθη δειγμάτων για Lucid και Rivian θεωρήθηκαν πολύ μικρά ώστε να είναι επιλέξιμα για κατάταξη, αλλά περιλαμβάνονται στους συνολικούς μέσους όρους του κλάδου, δήλωσε η JD Power.
Οι ετήσιες αρχικές ταξινομήσεις ποιότητας της εταιρείας βασίζονται σε απαντήσεις έρευνας από αγοραστές νέων αυτοκινήτων ή μισθωτές οχημάτων μοντέλου τρέχοντος έτους που απαντούν κατά τις πρώτες 90 ημέρες χρήσης τους.
Είναι μια μελέτη που παρακολουθείται ευρέως στην αυτοκινητοβιομηχανία. Τα φετινά αποτελέσματα βασίστηκαν σε απαντήσεις από περισσότερους από 93.000 συμμετέχοντες.
Η εταιρεία διεξάγει ξεχωριστές έρευνες για να ταξινομήσει τις μάρκες με βάση τη μακροπρόθεσμη αξιοπιστία, την ελκυστικότητα των χαρακτηριστικών των νέων οχημάτων της και τις εμπειρίες αγορών των καταναλωτών σε όλες τις επωνυμίες.