Ο τίτλος «η Ελλάδα πήρε έγκαιρα μέτρα» χρησιμοποιήθηκε τις τελευταίες εβδομάδες αμέτρητες φορές.
Πράγματι, ίσως για πρώτη φορά τα κρατικά αντανακλαστικά λειτούργησαν προτού μας προλάβουν οι δυσάρεστες εξελίξεις και έτσι τα κρούσματα του Covid-19 περιορίστηκαν σημαντικά.
Μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές εδώ οι γραμμές, στη χώρα μας ο Covid-19 έχει αφήσει πίσω του 134 θύματα. Φυσικά κάθε ανθρώπινη ζωή έχει ξεχωριστή αξία και ενώ οι περισσότεροι αισθανόμαστε ανακούφιση από τα μέχρι τώρα αποτελέσματα, κάποιοι συμπολίτες μας θρηνούν τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Πάμε τώρα να θυμηθούμε κάποιους άλλους δημοφιλούς τίτλους, όχι των τελευταίων εβδομάδων, αλλά των τελευταίων δεκαετιών. «Η άσφαλτος βάφτηκε κόκκινη», «τραγωδία στην άσφαλτο» και «ξεψύχησε στην άσφαλτο». Τι σχέση όμως έχουν τα τροχαία ατυχήματα με τον Covid-19;
Ο κοινός παρονομαστής τους βρίσκεται στην ανθρώπινη ζωή, η οποία και στις δυο περιπτώσεις απειλείται. Μπορούμε όμως να μετρήσουμε την εκάστοτε απειλή; Ας «μιλήσουν» οι αριθμοί. Ανοίγουμε το φάκελο με τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία. Ο αριθμός πραγματικά σοκάρει. 3.779 νεκροί! (805 το 2015, 824 το 2016, 740 το 2017, 709 το 2018 και 701 το 2019).
H αύξηση των προστίμων έχει αποδειχτεί επανειλημμένα ότι δεν αποτελεί λύση. Οπότε τι κάνουμε; Προβάλουμε στο μέγιστο βαθμό το τεράστιο αυτό πρόβλημα λαμβάνοντας τα ανάλογα μέτρα της πανδημίας.
Κάθε απόγευμα στις 18:00 να υπάρχει ενημέρωση για τον αριθμό των ημερήσιων τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα, των ελαφρώς και βαριά τραυματιών και των θανάτων. Στην ενημέρωση να συμμετέχει ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, ενώ το Υπουργείο Υγείας μπορεί να εκπροσωπεί ένας χειρούργος ορθοπεδικός του ΚΑΤ, με μεγάλη πείρα στους τραυματίες τροχαίων ατυχημάτων.
Παράλληλα να οριστούν νοσοκομεία που θα ειδικεύονται στη θεραπεία των τραυματιών από τα τροχαία ατυχήματα και οι γιατροί τους καθημερινά να προσκαλούνται για συνεντεύξεις, στις οποίες θα περιγράφουν τη σοβαρότητα των περιστατικών.
Να υπάρξει μεγάλη κρατική διαφημιστική καμπάνια στα ΜΜΕ με τον τίτλο «Μένουμε ζωντανοί», για τις συνέπειες της επικίνδυνης οδήγησης. Να δοθούν κονδύλια για την τοποθέτηση περισσότερων καμερών ελέγχου κυκλοφορίας στους αυτοκινητοδρόμους και για την πρόσληψη περισσότερων αστυνομικών, ώστε να αυξηθούν οι έλεγχοι και να επιδεικνύεται μηδενική ανοχή στους παραβάτες,
Τα τροχαία ατυχήματα να είναι καθημερινά πρώτη είδηση στα τηλεοπτικά δελτία στον ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο. Ως έσχατη λύση, αν δε μειωθούν τα θύματα, να επιβάλλεται για ορισμένο χρονικό διάστημα απαγόρευση άσκοπων μετακινήσεων οχηµάτων (όχι πολιτών) σε ολόκληρη τη χώρα, εννοείται με τις απαραίτητες εξαιρέσεις.
Μέχρι να γίνουν όλα τα παραπάνω ένας τίτλος ταιριάζει. «Η Ελλάδα ΔΕΝ έχει πάρει ποτέ δραστικά μέτρα για τα τροχαία ατυχήματα».