Αν μας ζητούσαν μια συνοπτική περιγραφή για τη νέα Mercedes GLA, θα λέγαμε ότι πλέον έχει πιο μεσογειακό χαρακτήρα.
Μπορεί αρχικά αυτό να ακούγεται άστοχο για ένα γερμανικό μοντέλο, ωστόσο η πιο πληθωρική της σιλουέτα και το εντονότερο ταμπεραμέντο της, σε κάθε επίπεδο, δικαιώνουν το χαρακτηρισμό μας.
Με φόντο τα γαλάζια και γαλήνια νερά μιας ελληνικής παραλίας, ελάτε να γνωρίσουμε τη GLΑ δεύτερης γενιάς.
Όπως προαναφέραμε πλέον η GLA έχει εντονότερες αναλογίες, ενώ ακόμα πιο τονισμένες είναι οι καμπύλες της. Συγκεκριμένα, το μήκος της έχασε -14 χλστ. (4.410 χλστ.), ενώ ορατό με γυμνό μάτι είναι ότι το πλάτος και το ύψος της αυξήθηκαν σημαντικά κατά +30 χλστ. (1.834 χλστ.) και +104 χλστ. (1.611 χλστ.) αντίστοιχα.
Παράλληλα οπτικά σου δίνει την αίσθηση ότι έχει ενισχυθεί ο crossover χαρακτήρας της, με τα βασικά συστατικά να είναι η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, το μαύρο πλαστικό προστατευτικό γύρω από αυτό, οι ράγες οροφής και οι αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω.
Προσέξτε επίσης το διάσημο αστέρι της Mercedes που δεσπόζει στη σαφώς μεγαλύτερη μάσκα, τα λεπτότερα και κομψότερα τεχνολογίας Led φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω και την ελαφριά κλίση της οροφής.
Μάταια θα αναζητήσει κανείς κοινό σχεδιαστικό παρονομαστή στο εσωτερικό της νέας GLA με το απερχόμενο μοντέλο, ωστόσο είναι οφθαλμοφανές ότι το σκηνικό είναι ολόιδιο με αυτό της νέας A-Class, από την οποία προέρχεται και η πλατφόρμα.
Σημείο αναφοράς προφανώς αποτελούν οι δυο εφαπτόμενες οθόνες με τη αριστερή να εξυπηρετεί το ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη δεξιά το σύστημα πολυμέσων. Σχετικά με το μέγεθος των οθονών αμφότερες μπορεί να είναι 7 ιντσών, μία οθόνη 7 ιντσών και η άλλη 10,25 ιντσών ή και οι δύο 10,25 ιντσών.
Ο οδηγός πλέον κάθεται ψηλότερα με αποτέλεσμα να έχει αρκετά καλύτερη περιμετρική εικόνα του δρόμου. Αξίζει να ρίξετε και μια ματιά στο δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με τα ενσωματωμένα κουμπιά αφής, στους ελάχιστους διακόπτες αεροπορικού τύπου κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς, ενώ στη βάση της κεντρικής κονσόλας την απουσία λεβιέ ταχυτήτων (βρίσκεται στην κολόνα του τιμονιού) και χειρόφρενου (είναι ηλεκτρικό) γεμίζει μια επιφάνεια αφής για το χειρισμό του συστήματος πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience).
Στην αρχή ίσως δυσκολέψει λίγο ο χειρισμό της αλλά εξοικειώνεσαι, ενώ μη ξεχνάτε ότι και η κεντρική οθόνη έχει λειτουργιά αφής. Επίσης το προηγμένο σύστημα πολυμέσων εκτελεί μια ποικιλία φωνητικών εντολών, αρκεί ο οδηγός να πει πρώτα τη χαρακτηριστική φράση “Hey Mercrdes”.
Η ποιότητα των μαλακών πλαστικών στο επάνω τμήμα του ταμπλό, στην πρόσοψη του και ψηλά στα πάνελ των θυρών είναι ανάλογη του ονόματος Mercedes. Όμως τα λεπτά πλαστικά που καλύπτουν τις μεσαίες κολόνες δεν ανταποκρίνονται το ίδιο στις προσδοκίες.
Μεγάλη, κυριολεκτικά έκπληξη, η πίσω σειρά καθισμάτων. Χάρη στο μεγαλύτερο κατά +30 χλστ. μεταξόνιο (2.729 χλστ.) οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια τους (υστερούσε εδώ η προηγουμένη GLA), ενώ αρκετός είναι ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή.
Ο μεσαίος πίσω επιβάτης είναι καλοδεχούμενος, καθώς δε θα στριμώξει τους δυο ακριανούς, αλλά ίσως δε βολέψει καλά τα πόδια του, λόγω του υπερυψωμένου κεντρικού δαπέδου.
Αύρα από πολυχρηστικό μοντέλο φέρνει η νέα δυνατότητα που έχουν τα έδρανα των πίσω καθισμάτων να σύρονται εμπρός-πίσω αυξομειώνοντας, ανάλογα με τις ανάγκες, το πορτμπαγκάζ ή το χώρο στα πόδια των επιβατών, ενώ ρυθμιζόμενη είναι και η κλίση της πλάτης τους.
Ηλεκτρικά άνοιξε (αρκετά φαρδύτερο το άνοιγμα, καθώς στο προηγούμενο μοντέλο ήταν στενό) η πόρτα του χώρου αποσκευών, ο οποίος έχει μεγαλώσει κατά 14 λίτρα, προσφέροντας πλέον 435 λίτρα.
Η νέα GLA 200 που είχαμε στη διάθεση μας τροφοδοτείται από το γνωστό 1.33 λίτρων τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα (με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων), απόδοσης 163 ίππων (5.500 σ.α.λ.) και 250 Nm ροπής (1.620-4.000 σ.α.λ.).
Στην πράξη μας απέδειξε ότι κινεί παλικαρίσια τη νέα GLA, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται εντός 8,7 δευτ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 210 χλμ./ώρα.
Από το διακόπτη του Dynamic Select μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης Individual, Sport, Comfort και Eco. Εμείς δείξαμε μια προτίμηση στο Sport, καθώς το γκάζι γίνονταν αμέσως πιο σπινθηροβόλο, το τιμόνι λίγο πιο βαρύ με καλύτερη πληροφόρηση, ενώ επηρεάζονταν και η κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7G-DCT (αποκλειστικά διαθέσιμο), το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Έτσι όμως η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε, με την αρωγή του συστήματος Star/Stop, ήταν 9,2 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 130 γρ./χλμ.).
Το πρώτο πράγμα που σε γοητεύει οδηγώντας τη νέα GLA είναι η ανάλαφρη αίσθηση που αποπνέει, καθώς δε νιώθεις σχεδόν ποτέ να ζορίζεται ή να «ιδρώνει» λόγω βάρους, παρότι το αμάξωμα της έχει πλέον μεγαλύτερο εκτόπισμα.
Προτεραιότητα έχει δοθεί στην άνεση των επιβατών, καθώς πέρα από την προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας, για τις ήρεμες διαδρομές φροντίζει και η ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) με τη μεγαλύτερη πλέον διαδρομή της, η οποία χαρακτηρίζεται πιο μαλακή σε σύγκριση με την απερχόμενη GLA.
Τo μεγαλύτερο ύψος του αμαξώματος ευνοεί λίγο περισσότερο τις κλίσεις στις στροφές, αλλά πάντα σε λογικά πλαίσια. Στην ευθεία η νέα GLA παραμένει σταθερή χωρίς «κυματισμούς», ακόμα και αν υπερβείς το όριο ταχύτητας. Το τιμόνι είναι ελαφρύ χωρίς όμως χάνει σε ακρίβεια. Αναρτήσεις και σύστημα διεύθυνσης είναι από τα ατού στην οδική συμπεριφορά της νέας GLA.
Σκιαγραφώντας το προφίλ της νέας GLA 200 θα πρέπει να πούμε ότι είναι πιο όμορφη και πιο ευρύχωρη, πρακτικότερη, με ακόμα πιο ενισχυμένο τον premium χαρακτήρα της, εστιασμένη περισσότερο στην crossover κατηγορία που ανήκει και με ένα κινητήρα διαμάντι στο θησαυροφυλάκιο της, ενώ η αρχική τιμή της διαμορφώνεται στα 35.850 ευρώ.
Για περισσότερες φωτογραφίες πατήστε εδώ.