Η ιδέα γύρω από τις κοινές δοκιμές στη χώρα μας όλων των εργοστασιακών ομάδων που συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι κάθε άλλο παρά αντίθετους μας βρίσκει.
Πως και πως θέλουμε αυτήν την αύρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι στη χώρα μας, που τόσο πολύ μας έχει λείψει.
Η ιδέα αυτή ανήκει στον Ρίτσαρντ Μίλενερ, επικεφαλής της ομάδας FordM-Sport, που σαν κίνηση έχει τη μείωση του κόστους.
Από την άλλη οι δοκιμές των ομάδων που κατ’ουσίαν γίνεται στο πλαίσιο εξέλιξης διάφορων εξαρτημάτων αντιμετωπίζεται διαφορετικά από την κάθε ομάδα.
Οι δοκιμές δεν είναι ένα πανηγύρι όπου μαζεύεται ο κόσμος και οι φίλοι του αυτοκινήτου για να χαζέψουν τα πληρώματα και τις αγωνιστικές σιλουέτες. Είναι μια σκληρή –πολύωρη- δουλειά για οδηγούς/συνοδηγούς και μηχανικούς, με στόχο την καταγραφή δεδομένων και τη βελτίωση εξαρτημάτων, που έχουν να κάνουν με την απόδοση του αυτοκινήτου, σε συγκεκριμένο χρόνο.
Μάλιστα για να μένουν οι εργασίες μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα και οι μηχανικοί να εργάζονται αφοσιωμένοι, τα αυτοκίνητα σταματούν σε τέντες που κλείνουν, περιορίζοντας στο ελάχιστο την όποια πρόσβαση.
Αυτό φυσικά μετά από πρόσφατες πληροφορίες θα ακολουθήσει μια εντελώς διαφορετική διαδικασία που ναι μεν θα είναι στο βωμό των δοκιμών, αλλά και με έμφαση στην επικοινωνία.
Αφού σύμφωνα με την ιδέα θα υπάρχουν συνεντεύξεις των πληρωμάτων μετά από κάθε μέρα δοκιμών.
Τώρα, που «παίζει» το ράλι Ακρόπολις σε όλο αυτό.
Ο promoter του WRC πρότεινε την Ελλάδα με βάση το Λουτράκι και τις Ειδικές Διαδρομές του ράλι Ακρόπολις, αυτές δηλαδή που βρίσκονται κοντά στην παραλιακή πόλη, για ένα 3ήμερο δοκιμών με τα πληρώματα να εναλλάσσονται μεταξύ τους.
Το θέμα όμως που προκύπτει είναι το εξής. Εάν στην ιδέα συμφωνούν όλες οι εργοστασιακές ομάδες. Γιατί μπορεί να είναι μια ιδέα με έμφαση τη μείωση του κόστους, αλλά μπορεί οι ομάδες να μην συμφωνούν.
Εάν συμβεί θα είναι αναμφίβολα μια γιορτή για το αγωνιστικό αυτοκίνητο στη χώρα μας.
Το ράλι Ακρόπολις απουσιάζει 7 χρόνια από τα μεγάλα σαλόνια του WRC (όχι του υποβαθμισμένου στο ευρωπαϊκό, το οποίο χάθηκε και από εκεί λόγω ανικανότητας όλων των εμπλεκομένων) που σημαίνει ότι οι φίλοι των αγώνων «διψάνε» για να δουν από κοντά τα σύγχρονα WRCcars.
Καταλαβαίνεται τι έχει να γίνει μόλις η παρέα των Οζιέ, Ινγκρασιά, Λεμπ, Ελενά, Τάνακ, Γιερβόεγια, Σόρδο, Ντελ Μπάριο, Νεβίλ, Γκιλσούλ, Έβανς, Μπάριτ, Σουνίνεν, Λέχτινεν, Λάπι, Φερμ, Έβανς, Μπάριτ, Ροβάνπερα, εμφανιστούν στη χώρα μας και οι εντυπωσιακές πολύχρωμες σιλουέτες πάρουν μπροστά και αρχίζουν να «ζωγραφίζουν» στο χωμάτινο καμβά.
Πέρα από αυτό θα είναι και ένας πολύ σημαντικός τζίρος για την τοπική κοινωνία σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ, σταθμούς καυσίμων, καταστήματα ειδών διατροφής, με την Ελλάδα να βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο.
Όλη αυτή η ιδέα λοιπόν έρχεται με την εξαγγελία του υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη, που πριν από λίγα 24ωρα με φόντο τον Ιερό Βράχο ανακοίνωσε την πρόθεση σύστασης για την «Διεκδίκηση και Διεξαγωγή Μεγάλων Διοργανώσεων του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού».
Όμως δεν θα πρέπει να περάσει-αυτή η ιδέα- μέσα από τους κανονισμούς της FIA και να πάρει έγκριση από το παγκόσμιο συμβούλιο.
Γιατί στο πρόσφατο παγκόσμιο συμβούλιο δεν έγινε καμία ανακοίνωση για κοινές δοκιμές των εργοστασιακών ομάδων του WRC, μόνο ότι οι επίσημες δοκιμές περιορίζονται σε μια ημέρα ανά οδηγό για μείωση κόστους.
Όμως στο πλαίσιο αυτό η Εσθονία έκανε το 2019 κίνηση «ρουά-ματ» καθώς διοργάνωσε έναν αγώνα με παρόντα τα αστέρια του WRC χωρίς να προσμετρά στο πρωτάθλημα, λαμβάνοντας τεράστια δημοσιότητα. Αυτός είναι και ο λόγος που διεκδικεί αγώνα του WRC εντός του 2020.
Για να δούμε λοιπόν πως θα εξελιχθεί αυτή η ιδέα σε μια περίοδο που το WRC«ψάχνει» διεξόδους για την ολοκλήρωση του φετινού πρωταθλήματος, καθώς έχουν διεξαχθεί μόνο τρείς αγώνες και έχουν ακυρωθεί πέντε.
Η συνέχεια του φετινού καλοκαιριού αναμένεται πολύ «καυτή».